Uitverkoop Tropthaipalms

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Re: Uitverkoop Tropthaipalms

Berichtdoor djoeke op 16 maart 2010 21:43

tropical bart schreef:
Ja wadde , die verkoper zal wel in zijn polle wrijven
Een asperge in nen bloempot

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Grtz Bart.

Wil je mijn tuin zien klik dan HIER.
djoeke

131 bedankjes

Berichtdoor amourath op 16 maart 2010 22:28

KevinC schreef:Als ik hem mag geloven maakt hij niet veel winst op de planten. Hij heeft ze zelf gezocht in Thailand (er weken achter gezocht voor hij er vond) en ...

Al die moeite doen om dan weinig winst te maken...? Klinkt heiliger dan de paus! :lol: :lol: :lol:
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
amourath

112 bedankjes

Berichtdoor KevinC op 16 maart 2010 22:38

Mja kan wel... Of misschien wou hij met het aanbieden van AeAe's gewoon de aandacht op zijn bedrijf zetten? In België worden ze bij mijn weten nergens anders aangeboden. ^^

Groetjes
Kevin
Groetjes,
Kevin
KevinC

60 bedankjes

Berichtdoor amourath op 16 maart 2010 23:01

Beter zoeken Kevin ;) Ik ben ze al een paar keer tegen gekomen maar troost je, nooit aan spotprijzen.

Maareuh... je hebt het nu weer over de ae ae, terwijl je vriend een tanee heeft gekocht, toch? Da's niet dezelfde banaan eh...?
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
amourath

112 bedankjes

Berichtdoor videomaster op 17 maart 2010 03:54

Waterboyke schreef:Maaaarrr als je het er voor over hebt of gewoon rijk bent (of gewoon in Thailand zelf woont *kuh* videomaster *kuh* :P ) dan wens ik je veel plezier met deze prachtige banaan hoor, enne...maak ons dan maar erg jaloers met wat fotootjes ?! :mrgreen:

We zijn eens op onderzoek gegaan. Als ik een foto van deze banaan laat zien aan moeder de vrouw, kent ze hem niet, als ik de prijzen vertel valt ze achterover. We schuimen veel plantenbeurzen / centra af, zelf heb ik deze aeae nog nooit gezien in Thailand. Verder onderzoek brengt me op de Thaise benaming "กล้วยด่าง" en zou afkomstig zijn uit Florida en niet uit Thailand..... een foto uit het www

Afbeelding

We zoeken verder, de bananen zouden eetbaar zijn...... buiten dat het een fraaie plant is, misschien een gat in de markt hier.

Wordt vervolgd.

:thai:
Greets Videomaster Thailand Isaan forum
videomaster

31 bedankjes

Berichtdoor Tropthaipalms op 30 mei 2010 16:20

videomaster schreef:
Waterboyke schreef:Maaaarrr als je het er voor over hebt of gewoon rijk bent (of gewoon in Thailand zelf woont *kuh* videomaster *kuh* :P ) dan wens ik je veel plezier met deze prachtige banaan hoor, enne...maak ons dan maar erg jaloers met wat fotootjes ?! :mrgreen:

We zijn eens op onderzoek gegaan. Als ik een foto van deze banaan laat zien aan moeder de vrouw, kent ze hem niet, als ik de prijzen vertel valt ze achterover. We schuimen veel plantenbeurzen / centra af, zelf heb ik deze aeae nog nooit gezien in Thailand. Verder onderzoek brengt me op de Thaise benaming "กล้วยด่าง" en zou afkomstig zijn uit Florida en niet uit Thailand..... een foto uit het www

Afbeelding

We zoeken verder, de bananen zouden eetbaar zijn...... buiten dat het een fraaie plant is, misschien een gat in de markt hier.

Wordt vervolgd.

Inderdaad , dat klopt er bestaan namelijk meerdere AEAE variateiten
- Musa AEAE SP Florida
- Musa AEAE SP Thailand
- Musa AEAE SP Namwah
Mijn vriend en contact persoon waar ik mee samenwerk in Thailand heeft nu een Musa Veluntina SP AEAE , De kostprijs van dit eerst exemplaar was 60.000 BTH of ongeveer een 1500 euro !
Daarvan zal ik de eerste exemplaren hebben in begin novemver 2010 en zullen deze in meerderheid gekweekt worden in Thailand voor export.
Het klopt ook dat het eigen volk in Thailand deze bananen niet kennen , het is ook voor iets dat deze
banaan soorten bijna uitgestorven is en tot collector item behoort.
Dan weet je ook de reden waarom ze zo duur zijn , ze zijn amper te bijna onvindbaar geworden en geven na de bloei ook geen zaad af.

Mvg Michael - TTP Exotics
Tropthaipalms

Berichtdoor videomaster op 31 mei 2010 00:38

Tropthaipalms schreef:en zullen deze in meerderheid gekweekt worden in Thailand voor export

Als je geen plaats genoeg moest hebben, we hebben hier nog wel een lapje grond liggen waar ze met liefde verzorgd zullen worden. ;)
Greets Videomaster Thailand Isaan forum
videomaster

31 bedankjes

Berichtdoor Tropthaipalms op 13 jun 2010 22:23

videomaster schreef:
Tropthaipalms schreef:en zullen deze in meerderheid gekweekt worden in Thailand voor export

Als je geen plaats genoeg moest hebben, we hebben hier nog wel een lapje grond liggen waar ze met liefde verzorgd zullen worden. ;)

Hallo

Vriendelijk bedankt voor het aanbod , maar land in thailand kost nu ook niet zoveel

Mvg Michael
Tropthaipalms

Vorige

Keer terug naar Nieuws en tips