Actueel Weer overzicht

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Re: Actueel Weer overzicht

Berichtdoor plasta op 18 aug 2011 22:56

Met zo'n noodweer kan de situatie razend vlug veranderen en overvalt vele mensen.
Ik kan er ook niet vaak genoeg voor waarschuwen. Liever 1 keer teveel waarschuwen dan 1 keer te weinig.
Gelukkig is het goed met je zoon, Erna.

Raymond
plasta

146 bedankjes

Berichtdoor Christophe op 18 aug 2011 23:18

erna schreef:Mijn zoon Dennis zat op pukkelpop, samen met 2 vrienden. Gelukkig zijn ze gezond en wel, een kwartiertje geleden kregen we eindelijk een telefoontje van hem. Ze komen deze nacht nog naar huis rond 4 u. Tent en slaapzak doornat.. en serieus onder de indruk van het gebeuren. Overal chaos, en ambulances die voorbij rijden.
Ik zal blij zijn dat hij thuis is.

groetjes, Erna

Wat goed om te horen dat ze dan toch ongedeerd thuis komen. Je moet maar als ouder alles vernemen via televisie en niks vernemen van je kinderen net omdat de telefoon niet meer werkt door het regenweer. Moet verschrikkelijk zijn ... :?
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor p e t e r op 18 aug 2011 23:26

@Erna: Goed dat alles in orde is met Dennis en zijn vrienden. Het is inderdaad zeer bang afwachten als je geen communicatie meer hebt.

Hier viel de schade nog goed mee. Veel regen en onweer maar weinig wind en schade. Wel was de TV, internet en de vaste telefoon uitgevallen gedurende 2 uur.
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
p e t e r
Beheerder
Beheerder

447 bedankjes

Berichtdoor erna op 18 aug 2011 23:54

Dank voor het meeleven, het duurde erg lang voor we een berichtje kregen. Ondertussen is hij op weg naar huis. Het is wel erg voor de families van de overledenen, hun zoon of dochter komt nooit meer thuis.. ik denk daar voortdurend aan.

groetjes, Erna
erna

374 bedankjes

Berichtdoor Christophe op 18 aug 2011 23:56

erna schreef:Dank voor het meeleven, het duurde erg lang voor we een berichtje kregen. Ondertussen is hij op weg naar huis. Het is wel erg voor de families van de overledenen, hun zoon of dochter komt nooit meer thuis.. ik denk daar voortdurend aan.

groetjes, Erna

Als moeder die met net dezelfde situatie te maken heeft gehad (onzekerheid) leef je daar extra met mee natuurlijk. Gelukkig is het voor jullie beter afgelopen, maar inderdaad, ik mag er zelf niet aan denken ... het zal je kind maar wezen.
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor amourath op 19 aug 2011 10:46

Zoals de weerkaarten er nu voor liggen... wordt zondag een herhaling van wat gisteren op Pukkelpop passeerde. Ik hoop dat ze op Lowlands voorzien zijn... :?
Er kan inderdaad niet genoeg voor gewaarschuwd worden, maar niemand neemt dat serieus... een onweertje, wat zou het... sja.

(En voor wie er niet genoeg van kan krijgen, dinsdag nog een keertje...)
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
amourath

112 bedankjes

Berichtdoor JmC4c op 19 aug 2011 11:50

Ik sluit me bij je aan, het was voorspeld dat het ging ernstig onweer zijn . Wees dan als organisator wat verantwoordelijk en laat minstens 1 persoon buiten staan die bij zo'n onweer gemachtigd is om evacutie te doen. Of zou daar op een paar minuten het weer opeens zo veranderd zijn? Natuurlijk is achteraf gemakkelijk spreken, hé.
Ik leef mee met allen die met dit drama te maken hebben en wens hun veel sterkte toe.
J-M
JmC4c
Bedrijven

502 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 19 aug 2011 12:08

Het kwam heel plots. En als zelfs de bomen al ontworteld raken... daartegen kun je weinig doen hè.

Mijn medeleven voor de betrokkenen waaronder Erna&co.

Vrgr
Niek
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

856 bedankjes

Berichtdoor plasta op 19 aug 2011 12:18

Niet helemaal met je eens , Niek.
Er valt heel veel aan te doen door goed voorbereid te zijn.
Als je alleen maar afwacht en naar boven kijkt totdat het er is, dan ben je altijd te laat. Dan overvalt het je inderdaad.
Als je de boel in de gaten had gehouden, zag je het uren van te voren aankomen en had je de gepaste maatregelen kunnen nemen.
Ik schreef het al uren voordat het gebeurde.... dan kunnen dit soort organisaties dat toch zeker ook?
Net als in juni was er al 10 dagen geleden sprake van eventueel zwaar weer.

Raymond
plasta

146 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 19 aug 2011 12:48

Dat het ging onweren en stormen inderdaad Raymond.

Maar dat bomen omwaaien, zulke enorme tenten wegvliegen etc. dat verwacht niemand.
Zelfs al volg je het weerbericht op de voet. Zo'n extreem geweld overvalt je toch altijd.

Natuurlijk zijn ook de condities anders dan bij ons in de tuin hè.
Een keer te veel de planten veilig binnen zetten is niet hetzelfde als zo'n heel concert (tijdelijk) ontruimen. Ik kan me het dilemma voorstellen. Er hangt nogal wat van af (veel betalende mensen, planning, etc.) tov hoe zwaar is het onweer.
Achteraf is het natuurlijk makkelijk gezegd dat ze beter...
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

856 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Nieuws en tips