Europalms geeft geen gehoor

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Re: Europalms geeft geen gehoor

Berichtdoor Hitch op 22 jan 2013 16:00

JmC4c schreef:Ondertussen staat Europalms niet meer in de lijst met bedrijven die het Palmvriendenlabel hebben ;)

Dus niet meer goedgekeurd door Palmvrienden :!:

Grtz,
Jean-Marie

Vind ik persoonlijk wel heel straf. Omdat 1 persoon een probleem heeft bij een bestelling verliest hij het label? Gebaseerd dus op de uitleg van de gedupeerde en zonder uitleg aan James zelf te vragen. Beetje kort door de bocht hoor. Ik koop al jaren bij James (toegegeven, nooit over internet maar persoonlijk bij hem thuis) en heb nog nooit iets negatiefs meegemaakt. Meer nog, toen ik mijn eerste 2 T. fortuneis bij hem kocht met 1 m stam verloor ik beiden de daaropvolgende winter die wel erg streng was met -22°C en 16 ijsdagen en ik kreeg toen ik de keer daarop bij James was meteen 2 evenwaardige zelf uit te kiezen palmen gratis mee naar huis in ruil voor de 2 dode. Voor hetzelfde geld stond ik bij hem maar wat uit mijn nek te lullen en had ik er nu 4 staan. Over eerlijkheid gesproken he!
Nu vermoed ik wel niet dat James gaat wakker liggen van het al dan niet hebben van dat label maar ik vind volledig dat hij het waardig is.
Maar goed, ik ben maar nieuw hier en we leven in een democratie he.
Hitch

156 bedankjes

Berichtdoor cary op 22 jan 2013 16:08

@ Hitch, er zijn diverse meldingen van niet ontvangen bestellingen.
Ik heb meerdere mails gestuurd en een paar weken lang dagelijks meerdere keren per dag op verschillende tijden gebeld. Geen een keer werd de telefoon opgenomen en ik kreeg geen reactie op mijn mails.
groet Cary
Verse tropische zaden voor een leuk prijs; http://www.palmboomtekoop.nl
cary
Bedrijven

4 bedankjes

Berichtdoor Grad85 op 22 jan 2013 16:11

Loopt ook een topic over op een engelse palm site;

http://www.palmsociety.org.uk/forum/top ... picid=5874
Gr Grad
Grad85

21 bedankjes

Berichtdoor GeL op 22 jan 2013 17:18

@Hitch,

Spijtig genoeg ben ik niet alleen. Ik zelf ben geen vragende partij om zijn Palmvrienden label in te trekken.
Als de persoon en site in kwestie thuis goed werk levert maar de webshop op zijn beloop laat, dan moet deze stoppen met die webshop en gewoon reclame maken voor zijn zaak.

Ik kwam voor de eerste keer op zijn webshop, koop gelijk voor 120 EUR zaden en heb nooit iets gezien noch gehoord. Als je op 3 mails niet antwoord, daarenboven de telefoon niet opneemt EN zelfs niet reageert op mails van moneybookers dan ruikt dat heel slecht. Als het de bedoeling van een webshop is om er na de bestelling zelf heen te rijden om ze aan het werk te zetten klopt er toch iets niet, of zie ik dat verkeerd?

Ik zelf vind dit alles heel erg, ik koop al vele jaren via het internet maar dit had ik nog niet meegemaakt. Ik ben geen die-hard vitter en grijp nooit naar brief of claim, dit was de echter de eerste keer. Zelfde met Exogarden, vroeger een top site waar ik jaarlijks voor veel geld kocht (mensen die mij kennen weten dat ik ieder jaar waanzinnig veel zaden koop) en nu is die webshop ook naar de verdoemenis.

Gr,
Michel
GeL

200 bedankjes

Berichtdoor Hitch op 22 jan 2013 18:47

Kijk ik ga er me verder van tussen houden want voor mij is het wat te persoonlijk omdat ik James zo helemaal niet ken maar als ik je relaas nog eens van in het begin volg moet ik toch toegeven dat er duidelijk wat schort. Dat hij niet op je mails antwoord kon ik ergens nog wel vatten want je wil niet weten hoeveel mails die man krijgt per dag maar dat je op andere manieren ook geen antwoord krijgt vind ik zelf ook niet kunnen. Mijn eerste reactie was dan ook helemaal niet objectief en ik heb de nijging om het nogal snel op te nemen voor mensen die ik ken en als vriend beschouw maar dat had hier in dit geval niet de kwestie mogen zijn. Mijn verontschuldigingen zijn hier wel op hun plaats want ik weet ook uit eigen ervaring hoe het voelt wanneer je in vol vertrouwen via een webshop iets koopt en dan je geld kwijt bent terwijl je met lege handen achterblijft en mijn reactie was dan ook misplaatst. Het is en blijft een vertrouwenskwestie die de verkoper in ere moet houden wat er ook gebeurd. Feit is feit en hier is dat dus duidelijk niet gebeurd.
Hitch

156 bedankjes

Berichtdoor cary op 22 jan 2013 18:52

@ Hitch, fijn reactie! Ik hoop dat er nooit een thread over mijn site hierover gaat, maar daar ben ik zelf voor verantwordelijk natuurlijk.
Verse tropische zaden voor een leuk prijs; http://www.palmboomtekoop.nl
cary
Bedrijven

4 bedankjes

Berichtdoor JmC4c op 22 jan 2013 19:05

@ Hitch :thumb_up:
JmC4c

502 bedankjes

Berichtdoor GeL op 22 jan 2013 21:22

Bedankt Hitch voor je bericht, eerlijke en oprechte reactie :thumb_up:

Gr,
Michel
GeL

200 bedankjes

Berichtdoor Christophe op 22 jan 2013 21:48

Dag iedereen,

Ikzelf heb ook zeer goede ervaringen met James van Europalms, heel erg goede zelfs, en hij zal bij mij altijd in de bovenste schuif liggen. Het Palmvrienden label draagt deze naam net omdat het is samengesteld uit ervaringen van Palmvrienden, niet van mezelf, anders zou het het 'Christophe label' noemen natuurlijk :tong: Om m'n eigen geloofwaardigheid niet te ondermijnen, blijf ik natuurlijk neutraal op het vlak wie al dan niet op de lijst mag/kan verschijnen. Dit hebben jullie zelf in handen. We kregen vrij veel minder goede reacties binnen over Europalms, zowel op het forum (is apart topic over waarin James zelf in reageert) alsook via privé bericht. Daarom is er beslist (na aandringen zelfs van leden) dat deze zaak (mogelijk tijdelijk) uit de lijst verdwijnt. Vermits James nooit deze vermelding op zijn website heeft gezet, ga ik ervan uit dat hij er niet echt van wakker ligt :)

Groeten! :thumb_up:

Christophe
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 22 jan 2013 22:00

Inderdaad mooi opgelost mannen, helemaal "Palmvrienden" ;)

Toch een korte toelichting van onze kant:
Bij zowel het toekennen als het weer intrekken van het label gaan we zeker niet over één nacht ijs. Pas bij meerdere gelijkaardige signalen van verschillende gebruikers gaan we over tot actie. Daarbij proberen we zo objectief mogelijk te handelen.

In dit geval is het inderdaad vreemd dat James ineens niet meer reageert.
Onze ervaringen met hem zijn goed, maar dat is inderdaad doorgaans ter plaatse.
Maar de verschillende gelijkaardige signalen (ook op andere platformen) maken dat het label (voorlopig) niet lang gerechtvaardigd is.

James is ook lid, hopelijk reageert hij zelf nog... :)

Vrgr
Niek
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

856 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Nieuws en tips