TropiRo schreef:Tijdens de de warme en droge dagen worden de katten hier verjaagd door eksters en halsbandparkieten en soms zie je de haren vliegen, de vogels winnen altijd, geen katten probleem hier.
De groep die het talrijkst is, wint meestal

Hier wonen vrij veel katten, en ik heb ze ooit eens met 3 tegelijk een ekster zien aanvallen, dat beest had ook geen schijn van kans... maar 1 kat apart zou wel eens kunnen afzien bij zo'n grote vogel
Maar goed, dat is de natuur... en niet te vergelijken met mensen die vergif leggen, of vallen zetten (zo hebben we onze 1e kat verloren, vastgezeten in zo'n klem en kwam met een pootje minder naar huis

)
TropiRo schreef:Wel een ander probleem...halsbandparkieten eten mijn Musa´s op, niet dat ze dan de hele plant opeten maar ze nemen maar 1 hap per blad...ik wil nog altijd een vogel, denk dat ik maar ga kijken voor een Andescondor, dan sla ik alle vliegen in 1 klap...zelfs vervelende buren zijn geen probleem meer

.
Goed idee
Halsbandparkieten, echt? In het wild? Hoe overleven die vogels een winter zoals we er nu eentje hebben...?