katten

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

katten

Berichtdoor Benneke op 28 feb 2010 21:16

Hallo iedereen, hoe beschermen jullie je tuin tegen katten?
Ik heb een spaanse windhond en vind ze wel lekker maar mijn hond kan niet altijd waken. Katten maken echte kuilen en doen hun behoeftes erin. Ik had gedacht aan een antiworteldoek met cocos erover zodat ze geen kuil kunnen graven, is dat een goed idee?
Benneke

5 bedankjes

Re: katten

Berichtdoor Christophe op 28 feb 2010 21:21

Tgoh, dit is niet eenvoudig om ze volledig weg te houden hé. Katten zijn nogal behendig. Een buurman van me heeft een moestuin en is ze ook liever kwijt dan rijk. Hij heeft eigenlijk gewoon hoge omheiningen van hagen en Beckaert draad, en gaatjes vult hij op met bv. oude boomstammen, of nog meer beckaert draad.

Bij ons doet de hond goed zijn werk :) Ook als ze niet in de tuin zit, wagen maar weinig katten zich in de tuin. Maar zo erg vind ik het niet hoor. Enkel als ze wat te dicht bij de vijver komen ...

Christophe
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor Benneke op 28 feb 2010 21:27

Inderdaad ze zijn behendig die katten :D
Ach we zien wel he, :lol:
Benneke

5 bedankjes

Berichtdoor videomaster op 01 maart 2010 05:04

Ben Heylen schreef:Ik heb een spaanse windhond en vind ze wel lekker

Hoe maak je dat klaar? :lol:
Greets Videomaster Thailand Isaan forum
videomaster

31 bedankjes

Berichtdoor Benneke op 01 maart 2010 07:15

lol :D
Benneke

5 bedankjes

Berichtdoor amourath op 01 maart 2010 09:37

Ik heb zelf 2 katten en zie eigenlijk het probleem niet... ze graven hun putjes mooi dicht hoor :mrgreen: maar ik begrijp wel dat niet iedereen dierenliefhebber is en sommige mensen geen dieren in hun tuin willen (slaat niet op Ben Heylen, gezien de windhond dus wel een dierenliefhebber) hoewel de planten er geen hinder van ondervinden.
Zo lang je ze maar geen kwaad doet bij het wegjagen :)

Bij mij heeft de jongste ook wel eens een poding gedaan om de bananenpot als kattenbak te gebruiken, daar hebben we toen kippengaas in gelegd maar in de tuin is dat niet te doen natuurlijk.
Het antiworteldoek zou wel kunnen helpen, zodra het niet lukt om een putje te maken zoeken ze een andere plaats. Vooraan hebben we een rotstuintje met steentjes, daar zie je ze ook nooit graven.
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
amourath

112 bedankjes

Berichtdoor TropiRo op 01 maart 2010 10:10

amourath schreef:Zo lang je ze maar geen kwaad doet bij het wegjagen :)

Tijdens de de warme en droge dagen worden de katten hier verjaagd door eksters en halsbandparkieten en soms zie je de haren vliegen, de vogels winnen altijd, geen katten probleem hier.
Wel een ander probleem...halsbandparkieten eten mijn Musa´s op, niet dat ze dan de hele plant opeten maar ze nemen maar 1 hap per blad...ik wil nog altijd een vogel, denk dat ik maar ga kijken voor een Andescondor, dan sla ik alle vliegen in 1 klap...zelfs vervelende buren zijn geen probleem meer :lol: .
Boompje groot, plantertje dood.

www.myfernshop.com
TropiRo

112 bedankjes

Berichtdoor amourath op 01 maart 2010 11:16

TropiRo schreef:Tijdens de de warme en droge dagen worden de katten hier verjaagd door eksters en halsbandparkieten en soms zie je de haren vliegen, de vogels winnen altijd, geen katten probleem hier.

De groep die het talrijkst is, wint meestal :) Hier wonen vrij veel katten, en ik heb ze ooit eens met 3 tegelijk een ekster zien aanvallen, dat beest had ook geen schijn van kans... maar 1 kat apart zou wel eens kunnen afzien bij zo'n grote vogel :)
Maar goed, dat is de natuur... en niet te vergelijken met mensen die vergif leggen, of vallen zetten (zo hebben we onze 1e kat verloren, vastgezeten in zo'n klem en kwam met een pootje minder naar huis :cry: )

TropiRo schreef:Wel een ander probleem...halsbandparkieten eten mijn Musa´s op, niet dat ze dan de hele plant opeten maar ze nemen maar 1 hap per blad...ik wil nog altijd een vogel, denk dat ik maar ga kijken voor een Andescondor, dan sla ik alle vliegen in 1 klap...zelfs vervelende buren zijn geen probleem meer :lol: .

Goed idee :lol:
Halsbandparkieten, echt? In het wild? Hoe overleven die vogels een winter zoals we er nu eentje hebben...?
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
amourath

112 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 01 maart 2010 11:32

Jahoor, ook in België zitten ze inmiddels al. Zie hier: http://nl.wikipedia.org/wiki/Halsbandparkiet

Doet wel een raar als je ineens zo'n soort vogel tussen de stadsmussen ziet :lol:

Nu nog wat extra palmbomen en Thai's leren praten en wij zitten hier óók in een paradijs 8-)
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

856 bedankjes

Berichtdoor TropiRo op 01 maart 2010 11:43

amourath schreef:Halsbandparkieten, echt? In het wild? Hoe overleven die vogels een winter zoals we er nu eentje hebben...?

Ze hebben begin 90 in Amsterdam een paar honderd dan die halsbandparkieten ( groene) uitgezet en als ik het goed had begrepen is het inmiddels een getal dat richting de 25.000 stuks gaat, deze zitten in en rond Amsterdam, voornamelijk bij de parken, hier in de buurt zijn het er veel omdat ik 2 parken en 1 natuurgebied op 5 minuten afstand heb. Zomers zitten er soms meer dan 50 in de tuin en die laten zich niet wegjagen...je krijgt dan zo´n blik van...wat moet je??? beesten zijn gewend aan de mens. De kou overleven doen ze dus zonder probleem.
Boompje groot, plantertje dood.

www.myfernshop.com
TropiRo

112 bedankjes

Volgende

Keer terug naar Nieuws en tips