Ik heb dat een keertje met Trachycarpus wagnerianus gedaan, en wil het mensen sterk afraden, of in ieder geval op de gevaren wijzen waarna ze hun eigen oordeel kunnen vellen.
Je biedt op kavels die je niet ziet, dus je hebt totaal geen idee hoe de planten die je inmiddels verplicht bent te kopen, eruitzien!
Bij mij was een deel van de planten totaal niet geworteld bijvoorbeeld!
De veiler neemt een foto van een volgend hem reprasentatieve kavel.
Voor een aantal bedrijven is dit een reguliere manier van hun producten verkopen/aan de man brengen. Door het bieden wordt er het maximale uitgehaald, en kopers moeten het zelf op komen halen dus daar heeft de verkoper ok geen werk meer aan.
Biedrijven (zoals in het verleden Wagneri B.V.) kunnen op een of andere manier herhaaldelijk een faillisement aanvragen en zo hun planten aanbieden op veilingsites. Hoe het precies werkt weet ik niet, en dat interesseert me ook niet, alleen er zit een vies luchtje aan en zoals ik al zei: de klant is er vaak de dupe van.
Een gewaarschuwd mens telt vor twee

Als het echter om een echte eenmalige failissementsverkoop gaat heb ik te vroeg geroepen, en kan het weldegelijk interessant zijn, maar dan nog, er is maar 1 foto van een representatieve kavel en je weet feitelijk niet wat je koopt dus wees voorzichtig.
Ook komt er nog btw en opgeld bij, reken jezelf niet te snel rijk.
Groetjes,
Remko.