bedrijven en webshops beoordelen

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

bedrijven en webshops beoordelen

Berichtdoor p e t e r op 05 dec 2009 23:22

Hoi,

Kan er eventueel ook een onderdeel aangemaakt worden waar we de bedrijven kunnen beoordelen.
Eventueel kunnen we hier onze ervaringen positief of negatief posten.

Soms is het onduidelijk of de uitleg over bv de wintervastheid wel te betrouwen is.
Bij sommige webshops kan men beter geen zaden of planten bestellen ivm de kwaliteit.

Ik denk bv aan de volgende structuur waar de bedrijven gepost worden aan de moderator en waar iedereen de positieve en negatieve kan aanvullen:

- Canna bannana:
- positief: goede betrouwbare uitleg
- negatief: geen bankcontact of pinnen

- bedrijf ...
- positief: snelle verzending
- negatief: niet gewortelde planten
geen deskundige uitleg

Peter
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
p e t e r
Beheerder
Beheerder

447 bedankjes

Re: bedrijven en webshops beoordelen

Berichtdoor Christophe op 06 dec 2009 00:08

Hey Peter,

Op zich geen slecht idee, zolang het zich niet tegen ons keert. En ik zou niet graag lastige mails krijgen van bedrijven ...

Een nadeel kan slechter klinken dan het eigenlijk is. Zo ken ik een bedrijf dat ik super vind, makkelijk 8/10 zou geven (om er maar een nummer op te plakken) maar er is ook een minpuntje aan. Ik zou het jammer vinden dat dit bedrijf waar ik verder goede ervaringen mee heb, net met dit minpuntje op internet zou komen in een soort besprekingspagina van bedrijven.

Op het eerste zicht heb ik twijfels (ik sluit het niet uit hoor) dat Palmvrienden dit zou aanbieden, maar je zou natuurlijk als alternatief in een rubriek een oproep kunnen doen naar iedereen of ze ervaring hebben met een bepaald bedrijf zoals ik onlangs deed. Dan biedt 'Palmvrienden' dit niet aan, dan is het juist een topic gestart door een lid ;)

Wat denken de anderen ervan?

Christophe
PS: In de toekomst zal er waarschijnlijk bank-contact komen bij Canna banana ;)
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor p e t e r op 06 dec 2009 01:20

Christophe,

Mij leek het vooral handig als je iets wil bestellen in een onbekend bedrijf dat je nergens anders vindt. Dan was het snel even nagekeken of het betrouwbaar was. De nadelen kunnen de bedrijven ook zien als een puntje waar ze nog kunnen aan werken. Zo hebben zij ook een goed beeld van hun klant gerichtheid.
Bedrijven die dit wensen zouden door de moderators altijd verwijderd kunnen worden uit de lijst.
Christophe schreef:
Christophe
PS: In de toekomst zal er waarschijnlijk bank-contact komen bij Canna banana ;)

Ai :? Nu kon ik op voorhand plannen wat mijn max. uitgave was. Met bank-contact vrees ik de gevolgen. Dan zal de inhoud van mijn koffer de hoeveelheid aangeven :D
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
p e t e r
Beheerder
Beheerder

447 bedankjes

Berichtdoor Christophe op 06 dec 2009 01:23

Welja, eigenlijk zit er wel iets in hoor. Misschien kan ik het incalculeren ... ergens. Nog even uitzoeken zodat het voor iedereen (zowel leden als bedrijven) een aanwinst is.

Ik bekijk het even.

Ai Nu kon ik op voorhand plannen wat mijn max. uitgave was. Met bank-contact vrees ik de gevolgen. Dan zal de inhoud van mijn koffer de hoeveelheid aangeven

Je kan nog altijd je bankkaart gewoon thuis laten, maar daar krijg je gegarandeerd spijt van :lol:
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor amourath op 06 dec 2009 11:46

Christophe schreef:Op zich geen slecht idee, zolang het zich niet tegen ons keert. En ik zou niet graag lastige mails krijgen van bedrijven ...

... en nog minder van hun advocaat, want dan staat er meteen bij hoeveel het jou gaat kosten per dag dat die beoordeling online blijft staan (en als die pagina geïndexeerd is in google én hoog scoort, zit je helemaal in de sh*t want jij bepaalt niet wat daar staat en wat niet).

In een postje vermelden dat je iets bij bedrijf X hebt gekocht en daar om die en die reden niet tevreden over was, dat is een persoonlijke mening. Daar kan je in principe weinig tegen doen.
Echt een forumdeel maken waar bedrijven plus en min krijgen, dat gaat een stuk verder en ik vrees dat je daar op 't randje loopt, en dus vroeg of laat miserie krijgt... my 2 cents.
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
amourath

112 bedankjes

Berichtdoor Christophe op 06 dec 2009 16:36

Wel, ik heb het even zitten overdenken en een forumdeel kan ik er niet van maken. Het zou de indruk kunnen wekken bij bedrijven dat het de mening is van 'Palmvrienden' in plaats van een lid (of leden) van Palmvrienden.

Eventueel kan er wel een artikel over geschreven worden op Palmvrienden blogs, maar op een goede manier. Je kan de nadelen een beetje als 'tips' incalculeren, en niet echt als nadelen.

Voorbeeld:

Bedrijf: bedrijfsnaam
Review: 'Bedrijfsnaam' is een nieuw maar dynamisch bedrijf. In de indrukwekkende serres heb je keuze uit vele (ook zeldzame) palmen, bananenplanten, yucca's, ... Je krijgt er goed maar vooral eerlijk advies. enz, enz.

Wat beter kan in de toekomst:
- Sneller antwoord op mails
- Betere aanduiding van planten
- ... enz

Zo wordt het berijf niet echt afgebroken, maar worden er eerder suggesties gedaan van wat er volgens hun eigen klanten beter kan. Dit maakt het zelfs voor de bedrijven zelf interessant om te lezen. ;)

Je zou bij het schrijven van het artikel wel hulp moeten hebben van klanten van al de verschillende bedrijven. Je bent immers niet klant bij alle bedrijven. Welja, de meeste onder ons toch niet :)

En als je sterretjes toevoegt bij elk bedrijf, zou het zowat de michelin gids van de exotische planten bedrijven zijn :lol:

Christophe
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor p e t e r op 06 dec 2009 19:35

Christophe,

Het was niet mijn bedoeling om bedrijven af te breken, enkel naar een online overzicht voor de klanten.

T'was maar een idee...

Groetjes,

Peter
Groetjes,
P e t e r
p e t e r
Beheerder
Beheerder

447 bedankjes

Berichtdoor Christophe op 06 dec 2009 20:30

Hey Peter,

Nee hoor, dat weet ik wel, maar zo zou het kunnen overkomen bij bedrijven. Welja, de nadelen althans ;) Het is ook mijn bedoeling om een overzicht te geven, maar zonder dat bedrijven zich aangevallen voelen, vandaar.

Maar ik bekijk het hoor. Het lijkt me een goed idee te zijn.

Christophe
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 06 dec 2009 22:41

Anders moeten we een "Palmvrienden-label" uitwerken.
Bedrijven die voldoen aan een bepaalde norm krijgen dit label.
Voor hen een compliment en voor ons een handige indicatie.
Zo is iedereen gelukkig :D
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

856 bedankjes

Berichtdoor Christophe op 06 dec 2009 23:02

Owja, dat is ook een leuk idee Niek. ;)

Tevens moet er uiteraard aan sommige richtlijnen worden voldaan, waarvan eerlijkheid zowat de voornaamste is.

Dus .... als mensen zich geroepen voelen om ervaringen met bedrijven te delen, mag je mij gerust een privé berichtje sturen. Ik verzamel dan de ervaringen en maak er een pagina over op: Goedgekeurd door Palmvrienden! :D

Eventueel kunnen we zelfs een pagina van maken waar ook producten zoals Palmbooster of kwalitatieve potgrond en dergelijke worden opgezet. Zo weten mensen dat het een goed product is. ;)

Wat denken anderen van dit idee? Klinkt leuk toch :)

Christophe
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Volgende

Keer terug naar Nieuws en tips