dag allemaal

Nieuwe gebruikers kunnen zichzelf en/of hun tuin hier even voorstellen.

Re: dag allemaal

Berichtdoor amourath op 31 jul 2009 08:31

Hallo Jaak,

leuke foto's! Heb je er toevallig nog eentje van jouw watervalletje? Ik ben thuis iets gelijkaardig aan het maken, het 'zou' er ongeveer moeten uitzien zoals dat van jou... dus alle tips ect. zijn welkom :)

Thx!
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
Avatar gebruiker
amourath
 
Berichten: 2770
Geregistreerd: 14 jul 2009 09:04
Woonplaats: Waregem
112 bedankjes

Re: dag allemaal

Berichtdoor Christophe op 31 jul 2009 11:10

Je mag gerust navraag doen hoor, maar ik heb al veel gehoord. Het een werkt al wat beter dan het andere ...

Bv. Een standbeeld van een andere reiger naast de vijver zetten, maar dit zou enkel de mannetje (of waren het nu weer de vrouwtjes) op afstand houden.
Anderen zeggen dan weer een zilveren bol in de vijver leggen. Dit lijkt me niet evident.
Sommigen zeggen visdraad. Dit is in het verleden al effectief geweest.
Een net lijkt me de beste oplossing, maar het minst mooi.
En dan zijn er nog al die dure oplossingen uit de vijverwinkels. Je kent ze wel. Apparaten die geluid maken, of die bij beweging een waterstraal spuiten, of ....

Christophe
Avatar gebruiker
Christophe
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 8140
Geregistreerd: 09 aug 2008 20:12
Woonplaats: Stekene (Oost Vlaanderen)
222 bedankjes

Re: dag allemaal

Berichtdoor 123zaden op 31 jul 2009 11:40

Hoi Christophe,

Ik zal nog eens navragen als ik de buurman zie, maar ik denk dat je ze allemaal al wel hebt opgenoemd.

Wouter
http://www.123zaden.nl voor al je zaden en zaai-accessoires
Avatar gebruiker
123zaden
Bedrijven
 
Berichten: 54
Geregistreerd: 24 jul 2009 15:45
Woonplaats: Oost Souburg
4 bedankjes

Re: dag allemaal

Berichtdoor jaak op 31 jul 2009 14:06

heir zijn de foto's,ik heb ze ééns van dichtbij genomen.ik ben wel beginnen opbouwen van in de vijver,dus vanaf het laagste punt zo naar omhoog. veel succes met het bouwen,ik ben benieuwd naar het resultaat.laat je iets weten wanneer het klaar is :)
Bijlagen
tuin 017-400.jpg
tuin 017-400.jpg (21.86 KiB) 3301 keer bekeken
tuin 018-400.jpg
je moet wel wat rekening houden met eventueel opspattend water
tuin 018-400.jpg (17.83 KiB) 3301 keer bekeken
tuin 019-400.jpg
tuin 019-400.jpg (21.05 KiB) 3301 keer bekeken
tuin 020-400.jpg
het water komt van uit de filter eerst nog in een volgend basin vooraleer het naar de waterval gaat
tuin 020-400.jpg (22.5 KiB) 3301 keer bekeken
tuin 021-400.jpg
tuin 021-400.jpg (20.63 KiB) 3301 keer bekeken
tuin 022-400.jpg
tuin 022-400.jpg (25.29 KiB) 3301 keer bekeken
tuin 023-400.jpg
tuin 023-400.jpg (21.45 KiB) 3301 keer bekeken
tuin 024-400.jpg
de vijver van op het terras
tuin 024-400.jpg (23.47 KiB) 3301 keer bekeken
tuin 014-400.jpg
enkele van mijn vissen
tuin 014-400.jpg (18.28 KiB) 3301 keer bekeken
We leven allemaal onder dezelfde hemel,maar we hebben niet allemaal dezelfde horizon

viewtopic.php?f=49&t=1772#p18157------Jaak zijn tuin
Avatar gebruiker
jaak
Moderator
Moderator
 
Berichten: 1801
Geregistreerd: 28 jul 2009 13:54
Woonplaats: Temse Oost-Vlaanderen
156 bedankjes

Re: dag allemaal

Berichtdoor amourath op 31 jul 2009 15:15

Bedankt Jaak voor de foto's!

Ik ga er wel nog even aan bezig zijn vermoed ik... ik ben me door een 15cm dikke laag beton aan het worstelen momenteel (de vorige eigenaar bouwde het terras even stevig als de gemiddelde bunker).
Ik heb al een putje, en 1 niveautje, en wat platte stenen. Niet veel om te tonen dus, het lijkt wel een slagveld nu :lol: Zodra ik vorderingen maak en het enigzins op een vijver begint te lijken post ik wel een fotootje!

Stomme vraag misschien, maar hoeveel ruimte moet ik voorzien voor zo'n filter? Dat is toch wat er in die bak zit bij jou eh? Ik ben eidenlijk niet van plan er vissen in te gaan houden, maar zonder filter wordt dat ook gauw groene soep veronderstel ik...
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
Avatar gebruiker
amourath
 
Berichten: 2770
Geregistreerd: 14 jul 2009 09:04
Woonplaats: Waregem
112 bedankjes

Re: dag allemaal

Berichtdoor jaak op 31 jul 2009 19:03

groene soep zal je toch krijgen hoor.je vijver word gevuld met leidingwater en leidingwater is dood water,na een tijdje zal het groen beginnen kleuren maar geen paniek, dit wil zeggen dat er leven in het water begint te komen.het word uiteraard terug wel helder maar dit gebeurt toch wel enkele malen.niet vergeten van wat bacterién toe te voegen nadat het de eeste keer terug helder is geworden....wat betreft mijn bovengrondse filter die is 1 meter hoog,breed en diep dus 1 kubieke meter.ik heb deze gevuld met 2 vierde keien, één vierde lava en één vierde fijn vijversubstraat waar de planten in staan.dat wil dus zeggen dat er 1000 kg stenen in liggen.de beste planten voor een plantenfilter zijn deze die bovengronds groeien zo heb je gele lis, riet(wel opletten van de wortels,groeit zelfs door beton),met andere woorden planten die heel veel groen aanmaken in één seizoen.hoe harder ze groeien hoe zuiverder het vijverwater.wel opletten, de planten ontdoe je van ale aarde vooralleer je ze plant.hopelijk ben je hier iets mee,als je nog vragen mocht hebben dan hoor ik het wel.

Jaak.

ps : het is altijd beter dat je plantenfilter groot genoeg is,één die te klein is zord altijd voor problemen.
We leven allemaal onder dezelfde hemel,maar we hebben niet allemaal dezelfde horizon

viewtopic.php?f=49&t=1772#p18157------Jaak zijn tuin
Avatar gebruiker
jaak
Moderator
Moderator
 
Berichten: 1801
Geregistreerd: 28 jul 2009 13:54
Woonplaats: Temse Oost-Vlaanderen
156 bedankjes

Re: dag allemaal

Berichtdoor 123zaden op 01 aug 2009 17:24

@ Christophe

Ik heb het aan de buurman gevraagd en hij is erg enthousiast over een systeem dat water spuit op het moment dat er iets voorbij komt. Dit werkt dus op een sensor en is instelbaar. Dit werkt dus op katten en reigers etc. Ook op uzelf :lol:

Als je meer hierover wilt weten dan hoor ik het wel.

Wouter
http://www.123zaden.nl voor al je zaden en zaai-accessoires
Avatar gebruiker
123zaden
Bedrijven
 
Berichten: 54
Geregistreerd: 24 jul 2009 15:45
Woonplaats: Oost Souburg
4 bedankjes

Re: dag allemaal

Berichtdoor Christophe op 01 aug 2009 19:20

Haha, ja ik heb dit gehoord dat je nat kan worden als je langs je vijver wandelt. Ik gebruik momenteel een net. Doorgaans gebruik ik niets hoor (behalve in de winter) maar omdat er tegenwoordig regelmatig een reiger overvliegt, riskeer ik het niet meer.

De vissen zijn vrij groot. Ik denk niet dat een reiger zulke vissen zal meenemen, hoewel ik heb gehoord dat reigers (als ze echt honger hebben) ook grote vissen durven aanvallen door ze letterlijk dood te pikken. :?

Christophe
Avatar gebruiker
Christophe
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 8140
Geregistreerd: 09 aug 2008 20:12
Woonplaats: Stekene (Oost Vlaanderen)
222 bedankjes

Re: dag allemaal

Berichtdoor lapalmeraie op 01 aug 2009 20:42

Ik hoorde toevallig gisteren van iemand die zo'n sonorapparaat had gekocht dat dat in ieder geval niet werkt...
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op Twitter: @la_palmeraie
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14432
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
831 bedankjes

Re: dag allemaal

Berichtdoor rabbit op 02 aug 2009 19:19

amourath schreef:Stomme vraag misschien, maar hoeveel ruimte moet ik voorzien voor zo'n filter? Dat is toch wat er in die bak zit bij jou eh? Ik ben eidenlijk niet van plan er vissen in te gaan houden, maar zonder filter wordt dat ook gauw groene soep veronderstel ik...


Ik heb een vijver gemaakt wat men hier noemt de ada hofman methode.
Dat is een vijver zonder filters of toevoegingen,in het kort is het je bouwt een vijver doe er leidingwater in en binnen 24 uur zet je er zuurstofplanten in waaronder glanzend fontijnkruid daarna doe je een emmer water uit een naburige sloot of vijver in de vijver.
Na een paar maand kun je er vissen in doen, geen karperachtige want die wroeten in de bodem want dan krijg je nog geen heldere vijver.
Ik heb zeer goede ervaringen met deze methode (al 3jaar een heldere vijver).
Voor meer informatie zie deze site http://www.adahofman.nl

Gr, Bert
Roept de koekoek in mei,dan is april voorbij.
Avatar gebruiker
rabbit
 
Berichten: 536
Geregistreerd: 21 jun 2009 20:46
6 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Even voorstellen?

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten