Even voorstellen

Nieuwe gebruikers kunnen zichzelf en/of hun tuin hier even voorstellen.

Even voorstellen

Berichtdoor erna op 09 maart 2010 11:51

Hallo allemaal,

Mijn naam is Erna, en ik woon in Keiem, een deelgemeente van Diksmuide. Sommige onder jullie zullen mij kennen, en ikzelf zie heel wat bekende namen op dit forum. Het is dank zij Eduard dat ik lid geworden ben.
Mijn man (Rudi) en ikzelf zijn in 2003 gestart met de aanleg van onze exotische tuin, ondertussen hebben we al heel wat palmen en andere planten oa. trachycarpus, butia's, jubea chinensis, brahea armata en brahea edulis, chaemaerops humilis, vulcano, cerifera, en natuurlijk ook de musa basjoo, sikkemensis, musella lasioscarpa... en nog een aantal andere bomen en planten. We hebben ook al enkele malen meegedaan aan de "openexotentuinen".
Indien interesse : webshots :
http://community.webshots.com/user/robindennis

Ik las al ergens dat er personen zijn die op zoek zijn naar de tetrapanax, ik heb hier al zeker 1 scheut in de serre die al aan de groei is, er staan er nog verschillende in de tuin die ook de winter hebben overleefd, maar het is momenteel nog te vroeg om ze uit te steken.

Beste groetjes,
Erna
erna
 
Berichten: 3305
Geregistreerd: 07 maart 2010 16:14
Woonplaats: Keiem-Diksmuide
374 bedankjes

Re: Even voorstellen

Berichtdoor amourath op 09 maart 2010 12:04

Welkom Erna!
Al 7 jaar bezig met exoten, dat moet de moeite zijn! Ik heb snel eens gekeken op je webshots-pagina
en dat is de moeite hoor! Serieuze canariensis en jubaea (en een butia ook precies?) heb je, wat doe je daarmee in de winter? Ze staan sinds vorig jaar in volle grond, of graaf je ze in met pot en al? Die moeten echt gigantisch veel wegen! :shock:

Waar zijn de foto's genomen in de map '2009 openexotentuinen'? Ik veronderstel dat dat niet bij jullie thuis is, het lijkt een soort beurs?

Jij woont ook al dicht bij de kust, je zal dus ook wel betere temperaturen hebben dan de meesten onder ons om exoten te overwinteren. Wij moeten al eens een doekje meer spannen :mrgreen:
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
Avatar gebruiker
amourath
 
Berichten: 2770
Geregistreerd: 14 jul 2009 09:04
Woonplaats: Waregem
112 bedankjes

Re: Even voorstellen

Berichtdoor lapalmeraie op 09 maart 2010 12:23

Hallo Erna

Welkom op het forum! :D
Hopelijk zien we je hier nog regelmatig terug.

Jullie prachtige tuin is inmiddels alweer een jaar te bewonderen op mijn exotentuinenpagina.
Jullie zijn dus zeker geen onbekenden ;)

Hoe is het eigenlijk met de Veitcha?


Vriendelijke groeten
Niek
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op Twitter: @la_palmeraie
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14432
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
831 bedankjes

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Eduard op 09 maart 2010 12:52

Hallo Erna, welkom en wat een mooie tuin heb je! Om te smullen, krijg gelijk de kriebels wat meer met de mijne te gaan doen!
Gr. Eduard .
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Avatar gebruiker
Eduard
 
Berichten: 10359
Geregistreerd: 30 nov 2009 22:59
Woonplaats: Maastricht
1006 bedankjes

Re: Even voorstellen

Berichtdoor erna op 09 maart 2010 13:15

Hallo,
Dank voor de vriendelijke ontvangst, Amourath : de foto's op webshots van 2009 openexotentuinen zijn wel degelijk in onze tuin genomen behalve de laatste 12, die zijn genomen op de exotenbeurs in Canna banana ik dacht einde oktober 2009.
In 2009 hadden we niet echt openexotentuinen, daar ik een hele tijd 'out" was wegens ziekte. Er is enkel een groep uit de buurt gekomen, waarvan we de datum een grote maand verschoven hadden.

Verder worden hier veel planten beschermd in de winter, er worden huisjes rond gemaakt in noppenfolie, en bij de ph. canariensis staat een klein elektrisch kacheltje, om alles vorstvrij te houden. Bij andere planten maken we gebruik van een gloeilamp, om de vorst te breken. Meestal gebeurt dit allemaal s'nachts, overdag hebben we dit jaar geen vrieskou gehad. (gelukkig maar).
Als het lukt zal ik enkele foto's doorsturen.

Niek : de veitchia Merillii staat hier momenteel in onze woonplaats om te overwinteren, en dit al het 2e jaar. Ondertussen al heel wat verdroogde bladeren moeten verwijderen, de luchtvochtigheid is in een woonplaats niet echt goed... we zijn van plan om hem dit jaar in de volle grond te zetten, vooral om de groei te stimuleren, wat we dan op het einde van dit jaar ermee zullen doen, dat weten we zelf nog niet

Eduard, hier kriebelt het ook enorm, maar de natuur is erg achteruit.. in vergelijking met vorig jaar dan. Normaal verwijderen we de winterbescherming half maart, maar ik vrees dat het dit jaar wat later zal zijn.
Aan iedereen veel groetjes,
Erna
DSC02597.jpg
DSC02597.jpg (59.58 KiB) 4193 keer bekeken
erna
 
Berichten: 3305
Geregistreerd: 07 maart 2010 16:14
Woonplaats: Keiem-Diksmuide
374 bedankjes

Re: Even voorstellen

Berichtdoor arpad veldhuis op 09 maart 2010 13:29

hoi erna

welkom op deze forum


gr arpad
ik ben niet verslaafd,ik hebt gewoon teveel planten
arpad veldhuis
 
Berichten: 812
Geregistreerd: 03 aug 2009 10:34
Woonplaats: hengelo ov
57 bedankjes

Re: Even voorstellen

Berichtdoor djoeke op 09 maart 2010 13:30

lijkt wel een kerstmarkt met al die kraampjes :P
Zal bij mij volgende winter ook zoiets worden denk ik :thai:
Grtz Bart.

Wil je mijn tuin zien klik dan HIER.
Avatar gebruiker
djoeke
 
Berichten: 3868
Geregistreerd: 01 sep 2009 21:42
Woonplaats: 9170 Sint-Pauwels( oost vlaanderen)
131 bedankjes

Re: Even voorstellen

Berichtdoor amourath op 09 maart 2010 13:52

Waauw mooi om te zien :) Je ziet dat jullie er heel wat werk in stoppen, prachtige tuin! Die huisjes zijn leuk om zien zelfs :mrgreen:
Als jullie nog eens meedoen aan de open exoten tuinen, laat het dan zeker weten... ik heb vorig jaar getwijfeld om tuinen te bezoeken maar het is er dan niet van gekomen. Dit jaar ga ik meer m'n best doen 8-) Ik vind het vooral interessant om te zien welke combinaties mensen maken met planten, en hoe ze hun tuin er 'natuurlijk' uit laten zien. Bij jullie is dat heel goed gelukt, de borders zien er niet gemaakt uit, het konden evengoed foto's uit de tropen zijn. Proficiat!
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
Avatar gebruiker
amourath
 
Berichten: 2770
Geregistreerd: 14 jul 2009 09:04
Woonplaats: Waregem
112 bedankjes

Re: Even voorstellen

Berichtdoor erna op 09 maart 2010 14:13

hallo,

Lijkt inderdaad op Kerstmis, zie foto ...
Erna
DSC00985.jpg
DSC00985.jpg (25.22 KiB) 4144 keer bekeken
erna
 
Berichten: 3305
Geregistreerd: 07 maart 2010 16:14
Woonplaats: Keiem-Diksmuide
374 bedankjes

Re: Even voorstellen

Berichtdoor lapalmeraie op 09 maart 2010 14:25

Wow! Dat is nu eens een winterbescherming die op zich al mooi is. Dan geeft het niet dat de winter wat langer duurt ;)

Vrgr
Niek
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op Twitter: @la_palmeraie
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14432
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
831 bedankjes

Volgende

Keer terug naar Even voorstellen?

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten

cron