Hoi !!

Nieuwe gebruikers kunnen zichzelf en/of hun tuin hier even voorstellen.

Hoi !!

Berichtdoor dest_planten op 19 aug 2009 12:42

Ik ben al enkele maanden actief op deze forum maar vond het eens tijd om me voor te stellen. ik ben een 36 jarige man, woonachtig in De Klinge, Oost-Vlaanderen.

Ik ben in 1992 begonnen met het houden van kuipplanten. Mijn interesse ging toen uit naar Passiflora's. Op enkele jaren tijd had ik een collectie opgebouwd van ca 150 verschillende Passiflora's. Ook andere kuipplanten hadden mijn interesse : Camellia's, palmen, citrussen, Australische planten, etc.

Sinds ik in 2002 ben gaan samenwonen met mijn vrouw en daarbij nog in een huurhuis woonde (zonder serre ) ben ik veel planten kwijtgeraakt en stond mijn hobby op een laag pitje. Nadat ik in 2003 een eigen huis met tuintje hebben gekocht, is dat vlammetje weer aangewakkerd en ben ik begonnen met het aanleggen van een tropische tuin. Deze omvat nu verscheidene Musa's, trachycarpussen, Camellia's, Arisaema's, Hedychiums, Roscoea's, Canna's en nog wat leuke winterharde exotische struiken/bomen. Ik heb nu ook nog kuipplanten maar vooral dan citrussen, Eucomissen,Strelitzia's en nog wat leuke hebbedingetjes.

Op het moment ben ik bezig om alle exoten terug uit de grond te halen en in potten te zetten, omdat ik over enkele maanden verhuis en toch wil opnieuw beginnen met een nieuwe tropische tuin.

Groeten,

Stefan
Avatar gebruiker
dest_planten
 
Berichten: 1750
Geregistreerd: 18 aug 2008 21:51
Woonplaats: Sint-Gillis-Waas (Oost-Vlaanderen)
50 bedankjes

Re: Hoi !!

Berichtdoor lapalmeraie op 19 aug 2009 13:18

Hallo Stefan

Leuk om de man achter 'dest_planten' nu ook een beetje te leren kennen :D

Vriendelijke groeten
LP
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op Twitter: @la_palmeraie
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14432
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
831 bedankjes

Re: Hoi !!

Berichtdoor hent v op 19 aug 2009 23:19

Hoi Stefan

jij bent een oude bekende van de orangerievereniging ,samen met je vader altijd naar Haelen, ik kwam samen met Gerrit.
Na je verhuizing kwamen je vader en moeder altijd ,heb altijd gezellig met ze kunnen kletsen.

Gr Hent
2e Pinksterdag 5 juni 2017 in Haps
http://www.exotischeplantenbeurs.tk
Avatar gebruiker
hent v
 
Berichten: 618
Geregistreerd: 30 apr 2009 20:08
Woonplaats: Haps
33 bedankjes

Re: Hoi !!

Berichtdoor dest_planten op 20 aug 2009 08:31

Hoi Hent,

Ik dacht dat ik jouw naam al van ergens kende. Ik ben inderdaad een oude bekende van de Orangerievereniging.

Nadat ik ben verhuisd, ben ik onderverdeeld geweest in een andere regio. Daar deze op een dinsdag ofzo vergadering hebben, geraak ik niet meer op die vergaderingen en naar Haelen is voor mij 2 uurtjes rijden. Ik zou het toch nog eens leuk vinden om daar die vergaderingen nog eens bij te wonen. Ik vond die altijd goed en leerrijk.

Na de dood van mijn vader, geraakte mijn moeder er niet meer. Weet jij of Maria Van Rymerdael nog naar de vergaderingen gaat ? Ik heb al een hele tijd niets meer van haar gehoord.

Groeten,

Stefan
Avatar gebruiker
dest_planten
 
Berichten: 1750
Geregistreerd: 18 aug 2008 21:51
Woonplaats: Sint-Gillis-Waas (Oost-Vlaanderen)
50 bedankjes

Re: Hoi !!

Berichtdoor hent v op 20 aug 2009 23:30

Hoi Stefan

de naam zegt me zo niks ,maar ik zal het eens aan Gerrit vragen.
Op de ruilbeurs bij Cannabanana zullen Gerrit en ik ook weer aanwezig zijn .

Gr Hent
2e Pinksterdag 5 juni 2017 in Haps
http://www.exotischeplantenbeurs.tk
Avatar gebruiker
hent v
 
Berichten: 618
Geregistreerd: 30 apr 2009 20:08
Woonplaats: Haps
33 bedankjes

Re: Hoi !!

Berichtdoor hent v op 22 aug 2009 00:09

Hoi Stefan

je hebt een PB tje.

Gr Hent
2e Pinksterdag 5 juni 2017 in Haps
http://www.exotischeplantenbeurs.tk
Avatar gebruiker
hent v
 
Berichten: 618
Geregistreerd: 30 apr 2009 20:08
Woonplaats: Haps
33 bedankjes


Keer terug naar Even voorstellen?

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten

cron