Wat je een Yucca aloifolia purpurea noemt is waarschijnlijk een gewone aloifolia. Hij is alleen rood omdat die staat te kwarren. Als de groei er goed in komt zal je zien dat hij groen word.
Peet
![]() | 40 bedankjes |
![]() | 2 bedankjes |
![]() | 65 bedankjes |
Ivan schreef:heeft de aloifolia de bladaanzetten niet veel verder uiteen![]()
http://commons.wikimedia.org/wiki/File: ... olia_2.jpg
![]() | 2 bedankjes |
![]() | 708 bedankjes |
draco schreef:Dit topic is gestart in 2011 en wordt nu weer opgerakeld. De titel is helaas nooit aangepast, terwijl de discussie die indertijd met name op Cemunnos werd gevoerd over de correcte benaming van deze purperverkleurende Yucca met zijn buigzame bladeren duidelijk maakte dat dit Yucca desmettiana is en geen Yucca aloifolia (kleine letter). Yucca aloifolia heeft smalle dolkscherpe bladeren die tamelijk ver uiteen staan. Vorige jaar kocht ik enkele exemplaren met een dieppurperen kleur. Zoals hier al eerder gesteld door Peet (pevano) was dit vermoedelijk een gevolg van een voedingsgebrek, want na het verpotten en in de volle zon werden de nieuwe bladeren blijvend frisgroen.
![]() | 2 bedankjes |
edwardkarin schreef:Maar nu volg ik het even niet meer, het is geen yucca aloifolia maar de nieuwe bladeren worden groen, maar de yucca desmettiana is veelal purperrood van kleur, maar de afgebeelde yucca is ook geen aloifolia denk ik want dan moet ie wel erg gaan veranderen.draco schreef:Dit topic is gestart in 2011 en wordt nu weer opgerakeld. De titel is helaas nooit aangepast, terwijl de discussie die indertijd met name op Cemunnos werd gevoerd over de correcte benaming van deze purperverkleurende Yucca met zijn buigzame bladeren duidelijk maakte dat dit Yucca desmettiana is en geen Yucca aloifolia (kleine letter). Yucca aloifolia heeft smalle dolkscherpe bladeren die tamelijk ver uiteen staan. Vorige jaar kocht ik enkele exemplaren met een dieppurperen kleur. Zoals hier al eerder gesteld door Peet (pevano) was dit vermoedelijk een gevolg van een voedingsgebrek, want na het verpotten en in de volle zon werden de nieuwe bladeren blijvend frisgroen.
![]() | 2 bedankjes |
Keer terug naar Agave en yucca
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast