Magnolia grandiflora Brackens Brown Beauty.

Op dit forum kan je terecht met al je vragen over olijfbomen, albizia's, eucalyptus, jacaranda en andere exotische bomen en struiken.

Magnolia grandiflora Brackens Brown Beauty.

Berichtdoor Alexander op 07 jun 2014 04:40

Hier heeft Magnolia grandiflora Brackens Brown Beauty al zijn eerste 2 bloemen geopend een paar dagen geleden. En hij zit vol bloemknoppen. Het is waarschijnlijk de allerbeste selectie van Magnolia grandiflora voor ons klimaat. Vroeg en rijk bloeiend, zeer goed winterhard en mooie habitus. Bloemen hier tot 25 cm doorsnede!
Ik weet hier in de buurt ook een paar Magnolia grandiflora Gallissionniere te staan. Bloeid later, veel minder rijk en is veel vorstgevoeliger. Ook vaak geent op onderstammen dat ze extra vorstgevoelig maakt. Deze wordt echter veel aangeboden bij tuincentra.

Alexander
Alexander

33 bedankjes

Re: Magnolia grandiflora Brackens Brown Beauty.

Berichtdoor AIREMULP op 07 jun 2014 11:49

Laat maar eens zien met een fototje :fluiten:
Edwin
One life, live it !!
AIREMULP

135 bedankjes

Berichtdoor Alexander op 08 jun 2014 04:28

AIREMULP schreef:Laat maar eens zien met een fototje :fluiten:
Edwin

Ik zal de volgende keer fotos maken. Maar plaatsen is me hier niet gelukt in het verleden.

Alexander
Alexander

33 bedankjes

Berichtdoor Gouden HandPalm op 08 jun 2014 07:36

Als je je foto's op een externe server zet (bv. dropbox, flicker etc.) hoef je alleen maar een link naar de locatie op die server in je bericht te plaatsen. Zet die link tussen [img].....[/img] codes. Simple as that.

Veel leden hier gebruiken twooba.org om hun foto's te stallen.
Gouden HandPalm

88 bedankjes

Berichtdoor Dennis_S op 09 jun 2014 19:44

Ik heb net eens even van dichtbij gekeken (even op het dak klimmen) en zag dat er in mijn Magnolia 'Gallisionaire' ook een knop zat in de top. ik meende al zoiets te zien vanuit de slaapkamer. Maar nu ik dichtbij kijk zie ik ook lager in de kroon op allerlei plekken knoppen ontstaan. Het zal best zo zijn dat deze later en minder rijk bloeit, maar ik ben hier toch wel blij mee. ik ben benieuwd welk type bloem hier uit komt, klein, groot geen idee. Ik heb m vorig voorjaar pas geplant.
SDC13864.JPG
SDC13864.JPG (264.52 KiB) 3985 keer bekeken
SDC13865.JPG
SDC13865.JPG (210.17 KiB) 3985 keer bekeken
SDC13866.JPG
SDC13866.JPG (223.81 KiB) 3985 keer bekeken
Dennis_S

348 bedankjes

Berichtdoor Alexander op 10 jun 2014 03:21

Dennis_S schreef:Ik heb net eens even van dichtbij gekeken (even op het dak klimmen) en zag dat er in mijn Magnolia 'Gallisionaire' ook een knop zat in de top. ik meende al zoiets te zien vanuit de slaapkamer. Maar nu ik dichtbij kijk zie ik ook lager in de kroon op allerlei plekken knoppen ontstaan. Het zal best zo zijn dat deze later en minder rijk bloeit, maar ik ben hier toch wel blij mee. ik ben benieuwd welk type bloem hier uit komt, klein, groot geen idee. Ik heb m vorig voorjaar pas geplant.
SDC13864.JPG
SDC13865.JPG
SDC13866.JPG

Ik weet in Voorburg een flink exemplaar te staan in een achtertuin, niet ver van het station. Maar daar zaten nog geen bloemen in. Bloeid wel elk jaar, maar later en lang zo rijk niet als Brackens Brown Beauty. De mijne komt van Theelen in Roermond. De combinatie van winterhardheid, bloeirijkdom vanaf jonge leeftijd en vooral ook vroeg in het seizoen maken het een must have voor elke (exoten)tuin.

Als je maar weinig ruimte hebt en 1 boom moet kiezen is het deze. Had na afgelopen koude winter nul vorstschade! Maar de vijgen waren tot de grond afgevroren, Trachycarpus fortunei al het blad bruin na een nacht met -18 C op 4 februari 2012.

Alexander
Alexander

33 bedankjes

Berichtdoor Alexander op 13 jun 2014 04:32

Ik zag gisteren dat die grote Magnolia grandiflora Gallisionaire in Voorburg 1 uitgebloeide bloem had. Dus kan hier ook aardig vroeg bloeien.

Alexander
Alexander

33 bedankjes

Keer terug naar Exotische bomen en struiken