Dennis_S schreef:Ik heb net eens even van dichtbij gekeken (even op het dak klimmen) en zag dat er in mijn Magnolia 'Gallisionaire' ook een knop zat in de top. ik meende al zoiets te zien vanuit de slaapkamer. Maar nu ik dichtbij kijk zie ik ook lager in de kroon op allerlei plekken knoppen ontstaan. Het zal best zo zijn dat deze later en minder rijk bloeit, maar ik ben hier toch wel blij mee. ik ben benieuwd welk type bloem hier uit komt, klein, groot geen idee. Ik heb m vorig voorjaar pas geplant.
SDC13864.JPG
SDC13865.JPG
SDC13866.JPG
Ik weet in Voorburg een flink exemplaar te staan in een achtertuin, niet ver van het station. Maar daar zaten nog geen bloemen in. Bloeid wel elk jaar, maar later en lang zo rijk niet als Brackens Brown Beauty. De mijne komt van Theelen in Roermond. De combinatie van winterhardheid, bloeirijkdom vanaf jonge leeftijd en vooral ook vroeg in het seizoen maken het een must have voor elke (exoten)tuin.
Als je maar weinig ruimte hebt en 1 boom moet kiezen is het deze. Had na afgelopen koude winter nul vorstschade! Maar de vijgen waren tot de grond afgevroren, Trachycarpus fortunei al het blad bruin na een nacht met -18 C op 4 februari 2012.
Alexander