Mijn palmen zijn ondertussen al echt de bladeren aan het splitsten. Ik dacht namelijk dat het blad op de foto het eerste gesplitste blad was maar ik begon toch weer te twijfelen, daarom vraag ik even jullie hulp. Ik begon namelijk te twijfelen, want het bovenste gedeelte lijkt vast te zitten, maar voor de rest is het allemaal gevederd (kijk maar naar al die stengels). Heeft iemand misschien een foto van het eerste gevederde blad toen hij nog maar net zo groot was als die van mij of nog wat kleiner?
Hier de foto:
Je ziet ook dat het bovenste gedeelte breder is dan de rest van alle sprietels of stengels.
PS: heb gekeken op Engelse sites en daar zag ik bij veel Phoenix Canariensis zaailingen dat het eerste echte helemaal gevederde blad het 7e blad was en het blad van mij is ook het 7e... Het 6e en het 7e blad zijn ook al half gevederd. De overgang duurt toch niet 3 bladeren? Heb hier gelezen dat er maar 1 'tussenblad' was..
8e blad is trouwens ook al in aankomst dus als dit hem niet is dan is het de volgende hopelijk wel

Alvast bedankt voor het antwoord!
Gr Sander