Kweekasje

Post hier al je vragen in verband met het zaaien en stekken van exotische planten.

Kweekasje

Berichtdoor s.janssen op 22 nov 2010 22:12

Ik heb heb zin's vandaag 2x 25 zaden van Dypsis lutescens en 2x 25 zaden van Archontophoenix alexandrae. Nu is mij vertelt dat ze eerst 24 uur goed moeten laten weken in warm water, gezaaid worden in stekgrond om te ontsmetten in de magnatron. Nu liggen deze zaden er eigenlijk al iets te lang. Zal ik kweekkasjes kunnen gebruiken om te laten ontkiemen. Heb namelijk geen plaats om 100 plastic bakjes in mijn kamer neer te zetten.

Is dit een oplossing?
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
s.janssen

284 bedankjes

Re: Kweekasje

Berichtdoor lapalmeraie op 22 nov 2010 22:50

Ontsmetten van de grond is bij palmzaden niet nodig hoor.
Ook kun je ze prima per 25 in één pot zaaien. Zo bespaar je enorm veel ruimte zolang ze kiemen.
In het voorjaar kun je de gekiemde exemplaren alsnog verspenen.

Vrgr
Niek
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

856 bedankjes

Re: Kweekasje

Berichtdoor s.janssen op 23 nov 2010 22:11

Bedankt voor de reactie. Heb hier nog 2 opkweekasjes staan waar ik de zaden in op kan kweken.
Ook kan ik hier de temperatuur en RV goed regelen. Een bodem voor ontkiemen van 5cm en regelmatig sproeien.

Afbeelding
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
s.janssen

284 bedankjes

Keer terug naar Zaaien en stekken