door banaantje op 01 maart 2010 21:52
hallo,
mijn propagator steekt nu een dikke week in. De eerste 2 dagen steeg de temperatuur niet zoveel, dus heb ik er toch water in gedaan, dacht een hogere luchtvochtigheid voor meer warmte zou zorgen. Heb dan de bak ook nog eens extra dicht geplakt, zodat er zo weinig mogelijk warme lucht kon ontsnappen. En inderdaad, voor het weekend had ik eindelijk 30 graden gehaald in de bak. Heb dan zaterdag de bak open gemaakt om te kijken of de hoge luchtvochtigheid niet voor schimmel had gezorgd in de potten, maar gelukkig was dit niet het geval. Terug dicht gemaakt en aangezet, ma sinsdien niet meer in de buurt van 30 graden geraakt, zelfs geen 25 meer...
Heeft iemand een idee hoe dit kan?? Dertig graden zou toch moeten kunnen in een verwarmde propagator zeker?? Toch zeker een van dees prijs categorie... Iemand die hier zelfde ervaringen mee heeft?? heb zelfs de thermostaat er terug tussen uit gehaald om vol vermogen naar de bak te kunnen sturen, in de hoop dat dit mss nog gaat helpen??
iemand die raad weet?? hoe lang duurt het bij jullie eer de bak warm wordt en wat halen jullie van temperaturen??
groeten