Mayoha zaden UPDATE / 2 mei

Post hier al je vragen in verband met het zaaien en stekken van exotische planten.

Re: Mayoha zaden UPDATE 23/4 met foto's

Berichtdoor draco op 23 apr 2010 16:36

paar dagen verder met de ontwikkeling van de kiemer

Afbeelding
Afbeelding

de ventricosum is , dacht ik , één van de snelgroeienste banaanplant ( als "volwassen" plant hee ) ; is dat ook zo wanneer hij nog kiemt ????
vanaf wanneer moet ik deze "zaailing" verpotten naar iets grotere pot ????
en zou ik deze "zaailing" nog deze lente kunnen uitplanten in volle grond om dan ( hopelijk ) tegen einde zomer of herfst een mooie grote ventricosum te hebben , of zal dat meer iets zijn voor volgend jaar ????
draco

Berichtdoor Christophe op 23 apr 2010 16:53

Hey Draco,

De ventricosum gaat snel hoor. Dit jaar zul je al een behoorlijke plant hebben. Nu geen stamdiameter van 20cm (wie weet ...) maar toch écht al een mooie plant.

Ik zou nog even wachten om hem te verplanten tot het plantje een beetje sterker is. Sommigen verplanten ze meteen ... moet je zelf weten wat je graag doet ;)

Ga je hem in de volle grond zetten?
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor draco op 23 apr 2010 17:13

Christophe schreef:Hey Draco
Ga je hem in de volle grond zetten?

ik twijfel nog wat ik zou doen , misschien het eerste jaar in een (ruime) pot plaatsen ( heb al foto's gezien waar ze ook serieus groeien in een pot ) , dan kan ik die in de winter met pot en al binnen zetten , en dan volgend jaar in volle grond
wat zou jij doen ???? voorlopig in pot wat verder laten groeien en dan dit jaar nog in volle grond , of direkt in iets ruimere pot plaatsen en wachten tot volgend jaar
Om die nu direkt in volle grond te zetten is de zaailing nog iets te klein , dus zou ik die nu in pot moeten zetten en later dan nog eens verpotten = 2 x verpotten = 2 x opnieuw in gang schieten
draco

Berichtdoor Christophe op 23 apr 2010 17:19

Hey Draco,

Ik heb vorig jaar m'n ventricosum (maurelli) ook in een grote pot gezet en dan gaat het inderdaad ook vooruit ;-)

Dit jaar ga ik hem in de volle grond zetten, maar in het najaar graaf ik hem weer uit en plant ik hem in een grote pot om te overwinteren in de serre. :)

Christophe
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Re: Mayoha zaden UPDATE 28/4 met foto's

Berichtdoor draco op 28 apr 2010 18:57

Vandaag mijn ( tot nu toe enige uitgekomen ) zaadje (van alles wat ik zaaide) verplant en direkt in grotere pot gezet
Zaailing begon te hoog te worden in zijn zaaibak en moest er toch vanuit , dus heb ik die in een ruime pot geplant zodanig dat ik de zaailing maar éénmaal moet verplanten
Hij kan nu voor de rest van het jaar ( tot begin volgend voorjaar , als alles goed gaat ) in deze pot zien te overleven en dan in 2011 word hij in volle grond gezet
Hopelijk slaat hij goed aan in zijn nieuwe "woonplaats" en kan ik tegen de zomer toch al een degelijk "banaanboom" hebben

Afbeelding

PS : grond is een mengsel van goeie potgrond aangelengd met zuiver witzand en ook wat gedroogde koeiemestkorrels gemengd onder de grond
draco

Re: Mayoha zaden UPDATE / 2 mei

Berichtdoor draco op 02 mei 2010 22:09

Hoe staat het met jullie zaadjes van bij Mayoha ?????????,
Momenteel is er nog maar 1 eentje boven "grond" gekomen , deze waar je de foto's van ziet , maar de rest blijft mooi weggestoken in de aarde
En bij jullie , hoeveel en welke soort zijn reeds aan het "groeien" ????????
draco

Berichtdoor amourath op 02 mei 2010 22:11

draco schreef:Hoe staat het met jullie zaadjes van bij Mayoha ?????????,
Momenteel is er nog maar 1 eentje boven "grond" gekomen , deze waar je de foto's van ziet , maar de rest blijft mooi weggestoken in de aarde

Nog niks! :( Geduld hebben zeker... :)
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
amourath

112 bedankjes

Berichtdoor amourath op 05 mei 2010 13:43

amourath schreef:
draco schreef:Hoe staat het met jullie zaadjes van bij Mayoha ?????????,

Nog niks! :( Geduld hebben zeker... :)

Even mezelf verbeteren... ik *denk* deze morgen bij het vernevelen een bruin puntje gezien te hebben in de Hyophorbe-pot... ik ga vanavond nog eens kijken of er echt iets is (mijn waarnemingen vroeg in de ochtend zijn niet altijd even betrouwbaar - zelfkennis :D )

't Zou wel super zijn én snel! Binnenkort meer! 8-)
amourath

112 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 05 mei 2010 15:10

:lol:
Ben benieuwd
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

856 bedankjes

Berichtdoor amourath op 06 mei 2010 09:23

amourath schreef:Even mezelf verbeteren... ik *denk* deze morgen bij het vernevelen een bruin puntje gezien te hebben in de Hyophorbe-pot... ik ga vanavond nog eens kijken of er echt iets is (mijn waarnemingen vroeg in de ochtend zijn niet altijd even betrouwbaar - zelfkennis :D )

Double & triple checked: hoera! Er is een Hyophorbe geboren! Ik zie een klein roodbruin puntje boven komen :) Da's al een goed begin, en vrij snel ook voor deze palm.
amourath

112 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Zaaien en stekken