Ik kwam afgelopen najaar (2010) bij een boomkweker een sequoia sempervirens tegen waar aan gesnoeid was, op de grond lagen verschillende snoeitakken, hoe lang deze er al lagen weet ik niet. Ik heb er wat meegenomen om ze te stekken.
Thuis heb ik van een snoeitak allemaal kleine stekjes geknipt en in goed vochtige potgrond gezet (op hoop van zegen).
In totaal had ik zo'n 30 stekjes, vele werden bruin en droogden uit. 3 echter bleven in leven en blijken geworteld te zijn.

Eindelijk, na vele pogingen met zaadjes van de sequoia giganteum dan nu toch gelukt met een sempervirens.
2 stekjes zijn van het van de topjes van de plant met 'platte naalden' (naalden in 1 vlak), en 1 met naalden alle kanten in, volgens mij het '2de stadium'
Ik hoop dat ik ze groot krijg vanaf nu en wil toch ook nog een poging gaan doen met stekjes van de giganteum, de lentescheuten zitten weer vol energie en willen misschien ook wel kiemen.
Hoe kan ik de 3 stekjes van de sempervirens het beste verzorgen qua water geven en licht en eventueel grond?