Haha! Ik heb best geluk met m'n partner: hij is kameroenees, hielp zijn vader van kindsaf op de plantage en kent alles van het kweken van bananen en andere exotica. Hij vind het project voor een tropische tuin fantastisch maar vraagt zich wel af hoe snel, of liever gezegd hoe traag, dit hier allemaal gaat groeien.
Hij vind het maar raar dat wij (blanke tuiniers) bananen zaaien, wie heeft daar nu al van gehoord? Bij hen nemen ze gewoon de uitlopers en verplanten die om een nieuwe bananenplant te kweken.
En hij lacht met een medelijdende blik om die paar sprieten die later - vééél later - misschien ooit eens een echt palmblad zullen vormen. Dus als ik idioot loop te gillen van "yihaaa! mijn eerste banaan heeft gekiemd" dan krijg ik wel een reactie van "so what?" niks bijzonders.
Het voordeel is wel dat hij het niet erg vind dat overal potjes met zaaisels rondslingeren. Hopelijk vind hij het ook niet erg wanneer ik in de winter een deel binnen zal moeten zetten lol
Ik moet hem alleen in het oog houden als hij "tuiniert", hij kent het verschil niet tussen myosotis en brandnetel en trekt gewoon alles uit lol En hij heeft een speciale techniek voor het wieden van onkruid: hij gaat gewoon over het bloemenperk met... de grasmaaier... oeps... ik had een zee van vergeet-me-nietjes, heel schattig

nu niet meer dus.
Enfin, we lachen wel heel wat af met dat tuinieren.