Ik denk dat je je vriendin een beetje moet verwennen: hier schat, tropische cocktail in halve cocosnoot of ananas met parapluutje en beeld je nu in dat we op vakantie zijn... voorstellen om zonneolie op haar rug te wrijven... ze zal het ineens veel leuker vinden dat er zo'n aangename sfeer in de tuin is dankzij jouw planten lol
De mijne heeft inmiddels ontdekt dat er meer klaver dan gras in ons gazon staat, stond zich hoofdkrabbend af te vragen of hij dat nu allemaal met de hand moest gaan wieden denk ik. Polste dan maar "schat, veel klaver he?" om te zien of ik dat ook dacht. Moet nu een oplossing vinden voor die klaver.
Van het wieden met de grasmaaier, dat was deels mijn schuld: ik had een paar weken geleden gezegd "dat en dat en dat moet weg, da's onkruid" en toen was hij verbaasd "onkruid? dat zijn toch bloemen? moet dat dan écht weg?" ja schat, die moeten echt weg anders staat onzen hof er binnen de kortst keren vol van. Daarom dus het wieden van een héél perk vergeet-mij-nietjes: als moeder de vrouw zegt dat kleine bloemen onkruid zijn, dan zal ik het maar wegdoen lol
Ik ben naar Kameroen geweest en het uitbundige groen ginder doet je echt smachten. Maar ik was na een operatie op krukken, heb niet de kans gehad om te gaan forageren achter zaden of planten. Ook niet om bij kwekers langs te gaan. Maar mijn bestelling staat klaar, hij weet wat hij moet meebrengen wanneer hij op reis gaat

Mijn dochter gaat misschien een week of twee deze zomer, daar kan ik ook vragen, bedelen en dreigen dat ze me het een en ander meebrengt lol