zaaien trachycarpus fortunei

Post hier al je vragen in verband met het zaaien en stekken van exotische planten.

Re: zaaien trachycarpus fortunei

Berichtdoor amourath op 25 okt 2009 19:29

lapalmeraie schreef:De Trachycarpus is daarvoor een makkelijke omdat zijn ideale temperatuur (= kamertemperatuur) overal in huis te vinden is. Bijna elke plek is dan ook geschikt.


...dan vraag ik me toch af wat ik fout doe?! Van de zaden die ik heb ontvangen is er nog steeds niks gekiemd! :cry: Ik begin echt aan alles te twijfelen hoor nu... te nat? Te droog? Te koud of te warm?
Het strafste is dan nog, dat ik er bij wijze van test, eentje buiten in de grond had geduwd, zonder weken, hup de grond in... ik was dat al helemaal vergeten, en vandaag ontdek ik bij het kruien een zaailing van 5 cm hoog! :shock: (ik heb 'm voorzichtig uitgegraven en in een potje gezet in de garage zodat de komende winter hem niet fataal wordt).

Het is vast een teken van hierboven, als zelf moeder natuur bij ons beter palmbomen zaait dan ik, begin ik te twijfelen of ik toch niet beter een ander hobby zoek :|
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
Avatar gebruiker
amourath
 
Berichten: 2770
Geregistreerd: 14 jul 2009 09:04
Woonplaats: Waregem
112 bedankjes

Re: zaaien trachycarpus fortunei

Berichtdoor lapalmeraie op 25 okt 2009 22:26

Och... kantklossen is óók leuk... :lol:
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op Twitter: @la_palmeraie
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14417
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
830 bedankjes

Re: zaaien trachycarpus fortunei

Berichtdoor videomaster op 26 okt 2009 02:50

amourath schreef:dat ik er bij wijze van test, eentje buiten in de grond had geduwd, zonder weken, hup de grond in... ik was dat al helemaal vergeten, en vandaag ontdek ik bij het kruien een zaailing van 5 cm hoog!


:D "The Thai way"!.... zoals mijn vrouw steeds zegt.... "niet kijken tot die palm, dan komt"...
Greets Videomaster Thailand Isaan forum
Avatar gebruiker
videomaster
 
Berichten: 1578
Geregistreerd: 30 jul 2009 11:01
Woonplaats: Thailand
31 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Zaaien en stekken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten