Voorbehandeling
Zak met zaad en grond 6 weken in de koelkast en vervolgens uitzaaien in Propegator of Chinees bakje.
Poging 1:
Het plantje meteen overpoten. Groei stopte en na paar weken dood.
Poging 2:
Niet overpotten. Groei ging vlot, maar de dood kwam bij alle 7 plantjes vlot in beeld en bijna allemaal tegelijk. Een surviver hield het langer uit en behaalde 6 blaadjes, een record, maar het bleef z'n fragiele uiterlijk behouden.
Poging 3:
Meteen bij de eerste kieming het geheel overgepot in een andere pot. Voor het eerst groeide een plantje door, na te zijn overgepot. Toch werden ze ongeveer net zo groot als bij poging 2, toen ze in de propegator bleven.
Poging 4:
Hetzelfde, alleen gezorgd voor scherp zand. Allen gingen dood, op eentje na die zelfs in de winter bleef overleven. Nog nooit werd een Caesia zo oud bij mij. Na de winter kreeg ik mensen aan het werk bij de deur, waardoor de deur lang open bleef. Ik heb het plantje nog verplaatst, maar helaas. Het oude plantje sterft nu ook af.

Vlak na de ontkieming (Stabiel uiterlijk)

Zaadlobben groter (stabiliteit neemt langzaam af qua uiterlijk)

De eerste twee bladeren

Stervende

&

Ik ga nog een plaatje zoeken van de Eucalyptus met 6 bladeren, kan deze niet zo 1,2,3 vinden. Het lijkt haast een vaste tijdlijn en ik zoek eigenlijk dringend naar advies.