Musa, maar welke?

Heb jij planten of zaden waar je de naam niet van weet? Plaats hier je foto's en waarschijnlijk kan iemand op het forum je wel verder helpen.

Musa, maar welke?

Berichtdoor Tosaman op 18 mei 2011 11:13

Goedemorgen liefhebbers/liefhebsters,
Ik was gistermiddag even in het tuincentrum, en ik dacht laat ik eens wat meenemen voor mijn duifje. Staat daar een hele partij musa's, ééntje uitgepakt, de rest voorzien van doorzichtig folie. Ieder aan 6,95. Omdat er geen plaatje met de soort/watergift/zon-schaduw informatie ontbrak (alleen musa op het prijsstickertje), heb ik het maar gevraagd aan de diverse medewerkers aldaar. Niemand die het mij kon vertellen. Nou ja! En het betreft hier een van de grootste tuincentra van Noord-Holland.
Vandaar dat ik er maar een foto van heb geschoten, de kenners herkennen hem wel. Ik niet, dus mijn vraag is welke soort dit is en hoe te verzorgen.
Dank jullie wel alvast.
Afbeelding
5-5-2015 lekker naar AC/DC geweest.
Tosaman

16 bedankjes

Re: Musa, maar welke?

Berichtdoor The Flying Dutchman op 18 mei 2011 11:26

Het is een Dwarf Cavendish, het beste zo warm mogelijk houden en vooral uit de regen
want daar kan het blad slecht tegen, niet dat hij eraan doodgaat maar hij wordt minder mooi.
Dus beschut zetten, in de zon, uit de regen.

Succes

Ron
The Flying Dutchman

14 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 18 mei 2011 11:29

Inderdaad en ik heb het berichtje ineens verplaatst ;)
Deze zouden ze toch zeker moeten herkennen daar...

Vrgr
Niek
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

856 bedankjes

Berichtdoor Tosaman op 18 mei 2011 11:36

Ah bedankt!
Welnu Niek, je zeggen dat ze dat horen te weten, maar op het ogenblik zijn daar veel jongeren aan het werk. Misschien schoolverlaters of iets dergelijks. Wat kan je dan verwachten van een 16/17 jarige? Maar ook wat ouder personeel wist niet wat voor soort het was. Aangekomen bij de kassa zei die juffrouw: ow wat leuk een bananenplantje. Op mijn vraag wat voor soort/type en dergelijke wist zij het ook niet.

Hoe zit het met watergift?
Tosaman

16 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 18 mei 2011 11:53

Ik ga er vanuit dat ze "gewoon" personeel hebben voor kassawerk, aanvullen, prijzen etc. en toch ook wel enkele "deskundigen" voor het adviseren, onderhouden en verzorgen?

Maar goed, bij deze weet ook jij het: zie je een naamloze Musa in een gewoon tuincentrum dan is de kans al zéér groot dat het een Cavendish is ;)

Qua watergift is het zoals voor alle andere Musa's. Of is dit jouw eerste bananenplant misschien? :)
Nu, het groeiseizoen, lusten ze behoorlijk wat water. De mijne staat zelfs af en toe met de voeten een beetje in het water. Tijdens de winterperiode houd je ze beter wat aan de droge kant. Kijk anders ook eens hier: verzorging bananenplanten

Vrgr
Niek
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

856 bedankjes

Berichtdoor Tosaman op 18 mei 2011 12:20

Ja, het zijn de eersten hier ten huize. Thanks voor de link!
:thumb_up:
Tosaman

16 bedankjes

Keer terug naar Plantenidentificatie