Graag zou ik willen weten of dit een vrouwelijk of mannelijk trachy is. Deze staat voor het eerst in bloei en heeft 3 bloemen gekregen. De anderen palm in de tuin weet ik wel het geslacht van die heeft namelijk gelen bloei stengels, hoop natuurlijk dat dit dan een vrouwelijke is Maar ik vrees voor nog een mannelijke.. Maar weet het niet 100% zeker
Bij jou zijn de bloemen nog niet geopend. Je kunt dus nog niet afgaan op de bloemen zelf. Wel op de algemene vorm van de bloeiwijze. Maar echt zekerheid (aangezien er in de natuur nogal wat variatie kan zijn) heb je pas wanneer de bloemen volledig geopend zijn. De kleur is iig geen sluitend criterium. Al was het maar door de verschillende belichting.
Hoi Carlo, ken dit gevoelvan eerste keer:), ondanks dat dit voor velen reeds een jaarlijks terug kerend fenomeen is maar mijn Trachy, nu 3 jaar in volle grond heeft 7 bloemen. Mannetje of vrouwtje, zou graag weten wanneer ik mijn, "zaad" of eicellen mag doneren . Maw, hoe snel moet ik reageren zonder een ander geslacht in de buurt . Dus ik wordt draag moeder of zaad donor .
Bijlagen
Eerste bloei is hoe dan ook uniek.jpeg (294.29 KiB) 7398 keer bekeken