Met "niets" meenemen bedoel ik eigenlijk dat wanneer je daar gepakt wordt je behoorlijke boetes krijgt. Voorbeeld uit eigen ervaring. 1 slof sigaretten "teveel" meegenomen. Boete : 56 euo voor de slof sigaretten EN de sigaretten inleveren. Maar het ergste vind ik dan dat je eerst nog een hele boel
verklaringen moet ondertekenen en daar gaat heel veel tijd in zitten. Vertraging van 2 uur en dan nog een aantekening op je naam. Want het wordt daar allemaal vastgelegd en als het een tweede ker voorkomt met een zelfde geval ben je helemaal de pineut.
En natuurlijk kun je via Duitsland wel wat meenemen maar het risico is daar mijns inziens iets groter dan in Nederland. Daar wordt NIETS door de vingers gekeken. Ik zou daar niet met een volle koffer met zaden uit Z.A. willen aankomen.
Maar als de aandacht afgeleid wordt met van die grote tele lensen dan zou ik de gok (en het blijft altijd een gok)wel nemen. En anders verstop je het in de vuile was. Met kleding trouwens altijd de etiketten eraf halen. Het ligt ook aan de hoeveelheid die je mee wilt nemen.
Kijk bijvoorbeeld even op de site van de belastingdienst wat je wel en niet mee mag nemen.
En de gids had mij ook gewaarschuwd met de zaden, dat ik problemen kon krijgen in Nederland. Maar gelukkig zijn we er niet "uitgehaald".
Patty schreef:Wimkoh,
Wimkoh schreef:Als alleen de handbagage zo interresant is dan kun je genoeg zaden meenemen in de normale koffers

. Ook in duitsland wel

Spreek je jezelf nou niet tegen, in een eerder bericht (deze topic) zei je dat je niets extra's zou meenemen als je in Duitsland landt en nu zeg je dat je wel zou kunnen doen. Wij gaan deze zomer naar Egypte, via Duitsland. Vandaar dat ik je antwoorden extra in de gaten hou.
Ik zal in ieder geval een rol boterhamzakjes, enveloppen meenemen.
Patty