Zaden uit Zuid Afrika

Heb jij planten of zaden waar je de naam niet van weet? Plaats hier je foto's en waarschijnlijk kan iemand op het forum je wel verder helpen.

Re: Zaden uit Zuid Afrika

Berichtdoor lapalmeraie op 26 mei 2010 09:47

En dan maar hopen dat de rebellen aan de andere kant van de vlakte óók weten dat het geen bazooka is :roll:
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

856 bedankjes

Berichtdoor Wimkoh op 26 mei 2010 19:45

Als alleen de handbagage zo interresant is dan kun je genoeg zaden meenemen in de normale koffers :). Ook in duitsland wel :lol: .

Maar vergeet niet een rol boterham zakjes mee te nemen. Ik had ze toen ook nodig maar had
ze vergeten, maar gelukkig hadden de andere globetrotters die wel bij zich. Maar waren wel op
aan het eind van de reis 8-)

En gelukkig had onze chauffeur pakken kleine plasic zakken bij zich. Ook op natuurlijk aan het eind.

Mijn hand bagage was vol met zaden maar als je zaden meeneemt van de Brahea armata dat vulde al de halve koffer. En het waren er maar een 30 tal. Ik wist niet dat er 2 soorten zaden aan de palm zaten. Kleine 2 cm en Grote 5 tot 7 cm ! De grote waren rijp maar de kleine niet.

En aangezien de palm een van mijn favorieten is moesten ze wel mee naar Nederland.
Wimkoh

33 bedankjes

Berichtdoor Patty op 27 mei 2010 13:31

Wimkoh,
[quote="Wimkoh"]Als alleen de handbagage zo interresant is dan kun je genoeg zaden meenemen in de normale koffers :). Ook in duitsland wel :lol:

Spreek je jezelf nou niet tegen, in een eerder bericht (deze topic) zei je dat je niets extra's zou meenemen als je in Duitsland landt en nu zeg je dat je wel zou kunnen doen. Wij gaan deze zomer naar Egypte, via Duitsland. Vandaar dat ik je antwoorden extra in de gaten hou.
Ik zal in ieder geval een rol boterhamzakjes, enveloppen meenemen.

Patty
Patty

29 bedankjes

Berichtdoor Wimkoh op 27 mei 2010 15:58

Met "niets" meenemen bedoel ik eigenlijk dat wanneer je daar gepakt wordt je behoorlijke boetes krijgt. Voorbeeld uit eigen ervaring. 1 slof sigaretten "teveel" meegenomen. Boete : 56 euo voor de slof sigaretten EN de sigaretten inleveren. Maar het ergste vind ik dan dat je eerst nog een hele boel
verklaringen moet ondertekenen en daar gaat heel veel tijd in zitten. Vertraging van 2 uur en dan nog een aantekening op je naam. Want het wordt daar allemaal vastgelegd en als het een tweede ker voorkomt met een zelfde geval ben je helemaal de pineut.

En natuurlijk kun je via Duitsland wel wat meenemen maar het risico is daar mijns inziens iets groter dan in Nederland. Daar wordt NIETS door de vingers gekeken. Ik zou daar niet met een volle koffer met zaden uit Z.A. willen aankomen.

Maar als de aandacht afgeleid wordt met van die grote tele lensen dan zou ik de gok (en het blijft altijd een gok)wel nemen. En anders verstop je het in de vuile was. Met kleding trouwens altijd de etiketten eraf halen. Het ligt ook aan de hoeveelheid die je mee wilt nemen.

Kijk bijvoorbeeld even op de site van de belastingdienst wat je wel en niet mee mag nemen.

En de gids had mij ook gewaarschuwd met de zaden, dat ik problemen kon krijgen in Nederland. Maar gelukkig zijn we er niet "uitgehaald".

Patty schreef:Wimkoh,
Wimkoh schreef:Als alleen de handbagage zo interresant is dan kun je genoeg zaden meenemen in de normale koffers :). Ook in duitsland wel :lol:

Spreek je jezelf nou niet tegen, in een eerder bericht (deze topic) zei je dat je niets extra's zou meenemen als je in Duitsland landt en nu zeg je dat je wel zou kunnen doen. Wij gaan deze zomer naar Egypte, via Duitsland. Vandaar dat ik je antwoorden extra in de gaten hou.
Ik zal in ieder geval een rol boterhamzakjes, enveloppen meenemen.

Patty
Wimkoh

33 bedankjes

Berichtdoor shorty66 op 27 mei 2010 17:49

als ge nog zaden te veel hebt .zou ik er wel wat willen.mvg shorty :D
shorty66

Berichtdoor Tropthaipalms op 06 jun 2010 01:05

erna schreef:Hallo,
Zou het dan niet mogelijk zijn om de zaden dan zelf in een omslag te steken en op te sturen naar je thuisadres ? Dan liggen die al mooi op jou te wachten als je thuis komt na reis...
groetjes en veel plezier op reis,

Erna

Als je het niet wist , zaden mogen niet zomaar verzonden worden vanuit een niet europees land naar europa. Deze mogen enkel maar verzonden worden als de zaden gekeurd zijn en certificaten bezitten.
Stuur je deze dan toch op zonder certificaten zou jij wel eens rapper kunnen thuiszijn dan de envelop die nooit zal thuiskomen. Maar als je onderschept word kan je wel een andere brief thuiskrijgen van de douane met een fikse boete. De beste manier is het zaad gewoon meenemen in de grote bagage koffer en niet in een handbagage die ze 10 keer scannen en onderzoeken.
Tropthaipalms

Berichtdoor dimiraes op 26 sep 2013 21:20

DSCN1049.JPG
DSCN1049.JPG (131.24 KiB) 3076 keer bekeken

DSCN1048.JPG
DSCN1048.JPG (131.31 KiB) 3076 keer bekeken

Hallo iedereen,
Ik heb een vraag.
Weet iemand van welke Afrikaanse boom dit zaad is?
Het is namelijk opgeraapt van op de grond, maar het is alleen te kiemen door
opgegeten te worden door een olifant en dan door de ontlasting er weer uit te komen
en dus door die meststoffen te kiemen.
Hopelijk heb ik zo snel mogelijk een antwoord.
bedankt.
dimiraes

0 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Plantenidentificatie