Musa dajiou???

Heb jij planten of zaden waar je de naam niet van weet? Plaats hier je foto's en waarschijnlijk kan iemand op het forum je wel verder helpen.

Re: Musa dajiou???

Berichtdoor veronique op 21 jun 2012 10:03

Dus de waterpup leeft vast bij de moederplant en haalt zijn voeding dus van de moederplant...waar staat de zwaardpup dan juist? :?
veronique

62 bedankjes

Berichtdoor TropiRo op 21 jun 2012 21:27

Een waterpup ontwikkeld zich langzamer dan een zwaardpup dus ontwikkeld ook langzamer eigen wortels en zal ten opzichte van een zwaardpup langer van de hoofdstam voeding blijven afnemen wat de groei van de hoofdstam niet ten goede komt.

Zolang de zwaardpup of waterpup aan de hoofdstam vast zitten zullen ze voeding afnemen, pas wanneer de pups eigen wortels hebben kunnen ze worden afgestoken om alleen verder te laten groeien, de zwaardpup kan dus eerder worden afgestoken dan een waterpup.
Boompje groot, plantertje dood.

www.myfernshop.com
TropiRo

112 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 22 jun 2012 07:25

Dit vind ik wel handig om te weten hoor :!: Dat ik hier nooit eerder iets van gelezen heb. :? Dat verklaard waarom ik al vaak een scheut van +-1,5m afsteek en nog verwonderd ben dat er nog steeds geen wortels aanhingen. Was dus steeds een waterpup. Je ziet het dus goed aan die smalle puntige bladeren dat het een zwaartpup is hé als ik het goed begrijp ?
Is er een bepaalde reden waarom er dan een zwaardpup word gemaakt en dan weer een waterpup of is dat gewoon willekeurig of hangt dat af van soort tot soort ?
Bedankt Ro ! :thai:
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor TropiRo op 22 jun 2012 08:20

Een zwaardpup kan je aan het begin verglijken met een bamboe scheut, eerst heel puntig en de eerste bladeren zijn heel smal. Bij een waterpup is het eerste blad meteen breed zoals een Musa blad behoort te zijn.

In 2009/ 2010 heb ik dit allemaal al eens in een topic geplaatst maar kan deze niet meer terug vinden.

Wanneer er een zwaard of waterpup wordt aangemaakt is heel willekeurig en zit geen volgorde in, kan zijn dat er eerst 5 stuks zwaardpuppen worden aangemaakt voordat er een waterpup komt of visa versa.

Omdat een zwaardpup zo hard groeit en dus al snel 1 meter of hoger is denkt men dat hij al wortels heeft maar schijn bedriegt zoals je al hebt gemerkt.
Wanneer een zwaard of waterpup zelf wortels gaat aanmaken is niet in combinatie met de hoogte van de plant maar met de leeftijd.
Uit eigen ervaring met basjoo ( andere soorten sneller of langzamer) heb ik gemerkt dat een zwaardpup na ongeveer 4 maanden begint met wortels aan te maken en een waterpup pas na ongeveer 6/7 maanden.
Boompje groot, plantertje dood.

www.myfernshop.com
TropiRo

112 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 10 aug 2012 20:52

Heb vandaag een foto gemaakt van een zwaardpup en een waterpup en ze met een beetje uitleg toegevoegd in het artikel; verzorging van bananenplanten ;)
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

856 bedankjes

Berichtdoor veronique op 12 aug 2012 12:14

:thumb_up: ga ik eens eerst gaan lezen
veronique

62 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Plantenidentificatie