Mijn (voorlopige) bijdrage is ook geleverd Ik vind het wel spijtig dat mijn achtergrondkleur zo verschillend is (allemaal dezelfde achtergrond), heb nog niet zo lang een nieuwe camera en ben nog aan het spelen met de instellingen, vandaar...
Het was even zoeken om de foto's te uploaden en te plaatsen, maar al bij al valt het goed mee als je het doorhebt
Super goed idee met die zaden database. Maar ik heb misschien ook iets wat nuttig zou zijn graag even reactie op mijn voorstel.
Zou het ook niet makkelijk zijn om een data base te maken van allerlei exoten met daarbij de kiemtemperaturen vermeld. En dan ook de tijd dat ze nodig hebben om te kiemen. Kan erg handig zijn als je pas komt kijken in de exoten wereld of eens andere zaden wilt uit proberen.
Voorbeeld.
Naam : Tachycarpus Fontunei Voorweken : 24 uur Kiem temperatuur dag : 20-23°C Kiem temperatuur nacht: Donker / licht kiemer : donker Kieming na : 3 maanden Zaai diepte : dikte van het zaad
Ik wou eigenlijk ook sporen van boomvarens toevoegen aan de database maar sporen zijn zeer lastig te fotograferen aangezien het eigenlijk fijne stofdeeltjes zijn die eigenlijk met het blote oog niet zijn waar te nemen.
Heb wel van een aantal soorten een foto gemaakt van de sporen bladeren met de sporen er nog op, eerste foto is de bovenkant van het sporenblad en de tweede foto is de onderkant van het blad met de sporen.
Ik heb er geen bezwaar tegen als ze ervoor worden gebruikt, al mijn foto's mogen voor de wiki gebruikt worden. Misschien wel handiger om een aparte pagina ervoor te gebruiken en dan varen en boomvarens combineren.