Omdat de foto's door elkaar heen staan benoem ik ze gewoon bij de naam. Overigens voor mijn zijn dit de makkelijkste beginnerspalmen en hoop daarmee niet de pret te bedrukken voor andere.
Foto 1.jpg = Dit betreft of een ongezonde canariensis anderzijds vanwege de smalle stam is dit eerder een dactylifera, echter is hiervan het blad meer blauwig en dit is niet te zien op de foto. Er bestaan overig geen ondersoorten van een Phoenix canariensis. Uiteraard heeft een canariensis wel heel veel verschijningsvormen waardoor het soms op een andere palm kan lijken maar in werkelijkheid gewoon de Phoenix canariensis betreft. Het geslacht Phoenix zelf kent uiteraard wel meerdere variateiten waaronder ik de Phoenix rupicola de mooiste vindt van het geslacht Phoenix.
Foto 2.jpg = Absoluut geen Trachycarpus, echter wel de Livistonea chinensis die overigens er ook best mag wezen.

Foto 3 en 4.jpg = Washingtonia, als ik naar onderen kijk van de stam lijkt deze meer grijs te worden en kaal wat zou kunnen duiden op een filifera. Mallorca is natuurlijk wel een palmeneiland en ook daar zullen echte pure robusta's en/of filifera nauwlijks tot niet voorkomen en hebben alle palmen wel iets van hybrid bloed in zich, dit kan enkele procenten zijn tot een pure filibusta. Wat meer uitleg hierover is pas gegeven in dit topic.
viewtopic.php?f=48&t=349Foto 5 en 6.jpg = Phoenix canariensis.
Uiteindelijk betreffen dit palmen die veelvuldig voor komen op Mallorca, en andere dergelijke eilanden zoals mallorca.
Hopende hiermee je geholpen te hebben...