Hey, het is een verwelkt blad van de Alocasia Macrorrhiza

vond de kleuren mooi dus dacht ik laat mij die palmvrienden eens om de tuin leiden, ik heb wel een fout gemaakt bij een nazaat van deze plant, de moeder plant heb ik al van 1981 uit Split Kroatië later heb ik uitgevonden hoe deze te delen maar wat nu gebeurt blijft een raadsel, ik had de oude ingedroogde kluit verwijderd en enkel wat lange wortels laten zitten en weer opgepot, echter dit was niet goed, je kunt de stam beter helemaal van zijn oude wortels ontdoen als je geen gezonde kluit meer hebt dan loopt die redelijk snel uit in een goed vochtig mengsel, in mijn geval met die lange wortels gebeurden echter het tegenovergestelde alle blad stierf heel langzaam af, ik vertrouwde erop dat het laatste zou blijven staan daar het nieuwe blad hier weer uit de steel komt, maar het laatste is dus ook gaan verwelken, nu laat ik het langzaam indrogen, ik vermoed dat er een groeipunt overblijft aan de top van de stam dat weer gaat uitlopen, nu ruim 30jaar verder nog altijd bezig met experimenteren
de originele foto,

Gr. Eduard.
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC