Passie voor kuipplanten

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: Passie voor kuipplanten

Berichtdoor Dennis_S op 27 jan 2013 10:57

Han, geweldig! Topics als deze doen je realiseren hoe mooi deze hobby is. Dank je wel voor je foto's!
Dennis_S

348 bedankjes

Berichtdoor Hitch op 27 jan 2013 14:47

Die Blechnum gibbum heb ik in de volle grond staan sinds vorige lente. Is deze niet volledig winterhard? Vind de jouwe alleszins wel een prachtexemplaar. Als die enkel in kuip er zo mooi en groot kan uitzien wil ik ook wel overwegen om toch nog maar een kuip bij te pakken.
Pfffff dat word weer vloeken in het najaar als ik alles in de serre moet gaan stapelen.
Toen ik achter een serre zocht was ik in eerste instantie van plan er eentje van 2 x 2 m te nemen maar ik dacht toen kijk als je er dan toch eentje neemt zie dan dat ze groot genoeg is om er de rest van je "hobbyleven" mee toe te komen en dus nam ik er eentje van 6 x 3 m. Het eerste jaar dat die stond was die nog niet eens voor 1/3 de gevuld maar het jaar nadien was het hek van de dam en stond ze al vol al had ik toen ruim plaats om de kuipen allemaal netjes en met een afstandje uit elkaar te zetten. De jaren daarna moest ik de kuipen al tegen elkaar aan zetten en waar 2 kuipen elkaar raakten zette ik dan een kleinere kuip er boven op. Toen begon ik met rekken en etages te werken en ondertussen kan ik nog net op een paadje van 50 cm breed tot aan de achterzijde van mijn serre lopen waarbij ik op mijn weg bladeren uit het gezicht moet duwen en over bladeren stappen die over het paadje hangen.
But I love it :!:
Hitch

156 bedankjes

Berichtdoor Eduard op 27 jan 2013 15:00

Hoi Michael , ik hoop dat je die dan goed beschermd hebt, want die kan helemaal geen vorst hebben hooguit een nachtvorstje!
, heb deze ook al jaren in een pot staan, net zo als de B.tabulare, en nog wat andere soorten.
Gr. Eduard.
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Eduard

1028 bedankjes

Berichtdoor Hitch op 27 jan 2013 15:06

Oeps, die B. tabulare heb ik ook uitgeplant. Beetje impulsief geweest en te goed van vertrouwen in de verkoper want staat bij mij allemaal onbeschermd in de grond :( Normaal als ik wat koop controleer ik het altijd nog eens nadien wat de planten juist aankunnen en anders vraag ik dat hier op het forum maar dit zal ik dan over het hoofd hebben gezien. Jammer.
Zal ik maar direct noteren onder de nieuw aan te kopen planten.
Hitch

156 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 27 jan 2013 16:26

Prachtige collectie en mooie uitleg :thumb_up:
Bedankt!

Vrgr
Niek
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

856 bedankjes