Die Blechnum gibbum heb ik in de volle grond staan sinds vorige lente. Is deze niet volledig winterhard? Vind de jouwe alleszins wel een prachtexemplaar. Als die enkel in kuip er zo mooi en groot kan uitzien wil ik ook wel overwegen om toch nog maar een kuip bij te pakken.
Pfffff dat word weer vloeken in het najaar als ik alles in de serre moet gaan stapelen.
Toen ik achter een serre zocht was ik in eerste instantie van plan er eentje van 2 x 2 m te nemen maar ik dacht toen kijk als je er dan toch eentje neemt zie dan dat ze groot genoeg is om er de rest van je "hobbyleven" mee toe te komen en dus nam ik er eentje van 6 x 3 m. Het eerste jaar dat die stond was die nog niet eens voor 1/3 de gevuld maar het jaar nadien was het hek van de dam en stond ze al vol al had ik toen ruim plaats om de kuipen allemaal netjes en met een afstandje uit elkaar te zetten. De jaren daarna moest ik de kuipen al tegen elkaar aan zetten en waar 2 kuipen elkaar raakten zette ik dan een kleinere kuip er boven op. Toen begon ik met rekken en etages te werken en ondertussen kan ik nog net op een paadje van 50 cm breed tot aan de achterzijde van mijn serre lopen waarbij ik op mijn weg bladeren uit het gezicht moet duwen en over bladeren stappen die over het paadje hangen.
But I love it