Phoenix canariensis en trachycarpus zaailingen

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Phoenix canariensis en trachycarpus zaailingen

Berichtdoor Christophe op 30 dec 2008 19:10

Hier een fotootje van m'n nieuwe Phoenix canariensis Ik heb hem amper 6,95€ betaald :D bij Pelckmans in Merckplas.

Daarnaast zie je ook nog enkele Trachycarpus fortunei zaailingen in de potjes, en in de grote potten zitten zaailingen van de Trachycarpus wagnerianus. ;)

Afbeelding

En hier een foto van de Chamaerops humilis 8-) Deze staat gewoon in de volle grond en doet het prima. Enkel een paar kleine bruine plekjes op de bladeren. In de lente snoei ik deze gewoon weg, dan hoop ik dat ze wegblijven :? Het schemerde wel buiten, daarom dat ik de flits moest gebruiken.

Afbeelding
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Re: Phoenix canariensis en trachycarpus zaailingen

Berichtdoor Davy op 31 dec 2008 16:18

Eerst en vooral proficiat met u aankoop.
Die Phoenix canariensis kosten inderdaad niet zo veel. Dit omdat ze zeer makkelijk en vooral snel groeien. Zo gaat dat bij palmen hoe trager hoe duurder.....
Wat ben je er mee van plan?? Volle grond/pot?? Ben eens zeer benieuwd. Ik hoor zo waarden van - 5 als minimumtemp. In de floralux beweren ze zelfs - 9 wat denk jij? Ik heb zelf een Phoenix canariensis gekocht een 2tal jaar geleden en die staat in een pot. Hoe die de winter doorkomt kun je zien in mijn bericht "winter in palmenland" onder de rubriek palmen.
Groetjes,

Davy
Davy

12 bedankjes

Berichtdoor Christophe op 31 dec 2008 16:40

Hallo Davy,

Voorlopig komt hij nog in een pot, maar nadien gewoon in de volle grond. Ik zal hem wel beschermen in de winter tegen te strenge vorst.

Op weg naar Knokke staat er zelfs een groot exemplaar gewoon buiten, en die overleeft het prima. Deze is wel reeds volwassen. Ik denk dat ze wel een lage piek kunnen verdragen maar dat het niet weken moet vriezen voor deze palmboom.

Fijn 2009!

Groetjes,
Christophe
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor Davy op 31 dec 2008 18:32

Die van mij blijft in een pot... Is zeer decoratief op deze plaats. Met deze temperaturen mischien een voordeel in mijn geval. Hij staat in een zwarte pot en heeft veel zon, zelfs in de winer. Ik heb gemerkt dat deze na een dagje zon zoals vandaag de pot lekker warm aanvoelt. De kluit komt dus bij mij nooit echt helemaal vervroren. In de volle grond ga je zeker in de beginjaren moeten opletten..
Davy

12 bedankjes

Berichtdoor bol op 07 feb 2014 12:37

hallo christophe ;ik vroeg me af hoe het gesteld was met u trachycarpus zaailingen van 5 jaar geleden of heb je die niet meer in je bezit :?:
bol

19 bedankjes

Keer terug naar Foto album en video