laatzomerbloei

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: laatzomerbloei

Berichtdoor s.janssen op 02 okt 2014 23:36

Wat een machtige varen Wilfried!
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
s.janssen

284 bedankjes

Berichtdoor zezinho op 02 okt 2014 23:47

De grote medullaris werd vorige winter ingepakt met vliesdoek , een lichtslang met thermostaat op 1° en noppenfolie rond een stellage van bamboestokken. Vorige winter de eerste maal, maar die winter was nu echt geen referentie. Maar aangezien die nu te groot geworden is (opgebonden veren reiken nu bijna vier meter hoog) ga ik alle veren verwijderen en enkel de stam overhouden. Het zal dan na de winter natuurlijk enkele maanden duren eer er terug een volle kroon is, maar dat neem ik er dan maar bij.
Idem dito voor de Cyathea brownii van bovenstaande foto, maar die stond vorige winter nog in pot en kon toen nog net in de serre. Is echter dit jaar in volle grond zo sterk gegroeid dat ik ga proberen hem op dezelfde manier te overwinteren als de medullaris en hopen op een niet te strenge winter. Maar enkel een stam beschermen is makkelijker dan een 4 meter hoge constructie te moeten bouwen.
groeten
Wilfried
zezinho

95 bedankjes

Berichtdoor goldfinger op 18 nov 2014 20:56

zezinho schreef:dat is een Cyathea brownii en die staat inderdaad in de volle grond. Ik heb de verhoogde aarde
rond de stam afgedekt met een laagje lavasteentjes omdat de aarde vol zat met aardwormen (die zitten overvloedig in de verteerde paardemest) en blijkbaar hebben de merels maar enkele ogenblikken nodig om die te ontdekken en zo heb je al snel omgewoelde aarde en na enkele dagen ligt het gazon vol. Om die steentjes op zijn plaats te houden en om er makkelijk met de grasmaaier rond te kunnen heb ik er een groene plastieken boord rondom ingegraven.
Even een betere foto ter verduidelijking :
Afbeelding

gr.
Wilfried

Gewoon prachtig!!
:shock:
goldfinger

17 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 19 nov 2014 10:15

Wat ontzettend prachtig Wilfired!!!!!! :)
Ik vermoed dat je dit formaat blad niet kunt beschermen en je dus enkel op de stam concentreert?
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

856 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 20 nov 2014 03:07

:shock: ...Ik mis een kwijlende smiley...
Wat een juweel :!:
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Foto album en video