de eerste nachtvorst

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: de eerste nachtvorst

Berichtdoor amourath op 29 nov 2010 09:40

mawol schreef:Ik zie op de foto's dat de trachycarpusen zijn ingepakt met bubbelfolie. Hier op de site heb ik een aantal artikelen gelezen dat je het beter niet kan gebruiken en beter vliesdoek kan gebruiken. Of kan het wel gewoon met bubbel folie?

Bubbelfolie is een goeie isolator maar ademt niet, en zal dus schimmel en speerrot veroorzaken bij lang gebruik - enkel gebruiken wanneer het erg hard vriest dus en de andere momenten weghalen of goed verluchten.
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
amourath

112 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 29 nov 2010 10:40

Ik zat daar eigenlijk ook al naar te kijken;
de Trachy's helemaal ingepakt maar de Chamaerops blijkbaar niet?
(of niet zichtbaar op de foto in ieder geval)

Persoonlijk vrees ik ook dat je met de bubbelfolie op de Trachy's meer kwaad dan goed zult doen.
Zeker wanneer er geen afdakje boven zit, dan blijft het sneeuw en vocht juist op de plaats vastzitten waar je het niet wilt hebben.

Vrgr
Niek
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

856 bedankjes

Berichtdoor Exotic Life op 29 nov 2010 12:37

Hier afgelopen nacht pas voor de tweede keer vorst deze nieuwe winterperiode al zitten statistisch gezien nog in de herfst. Beide nachten vielen hier reuze mee vergeleken bij andere mensen, rondom de -3C. Hier lijken net zoals een groot deel van de Benelux de dagen woensdag tot en met vrijdag bizar te worden. Verdeelde over de Benelux worden op dit moment nachtemperaturen van -10 of misschien wel lager verwacht en overdag niet veel warmer als -4 a -6, harde wind en mogelijke sneeuwval. De plekken met eventuele sneeuw kan het in de nachten wanneer het helder wordt nog wel eens harder vriezen dan verwacht, opletten dus die dagen.

Daarna lijkt het voorzichtig toch wat zachter te worden met positieve dagtemperaturen en in de nachten rondom het vriespunt. Al veranderd dit wel meermaals per dag, en de ene keer is het een stuk zachter andere moment wordt de kou verlengd.

Robbin
Exotic Life

57 bedankjes

Berichtdoor shorty op 29 nov 2010 17:04

mawol schreef:Hallo allemaal,

Ik zie op de foto's dat de trachycarpusen zijn ingepakt met bubbelfolie. Hier op de site heb ik een aantal artikelen gelezen dat je het beter niet kan gebruiken en beter vliesdoek kan gebruiken. Of kan het wel gewoon met bubbel folie?

groet Marvin

het zijn jonge wagnerianussen ,en die staan nog maar drie kwart jaar in de volle grond.
shorty

9 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Foto album en video