Palmvrienden bezoekt Canna banana

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: Palmvrienden bezoekt Canna banana

Berichtdoor lapalmeraie op 24 aug 2009 17:23

Tnx amourath :)

James (Europalms) heeft er ook in de voortuin staan. Die had wel behoorlijk grote bloemen.
De vraag is natuurlijk van wanneer die daar staan ;)
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

856 bedankjes

Berichtdoor amourath op 25 aug 2009 00:03

Christophe schreef:
(Zo groot als op de foto zullen ze dus wel nooit worden, gezien ze elke winter moeten herbeginnen)

Gaan ze dan volledig weg in de winter?

De mijne waren volledig weg ja... de oude stelen zijn helemaal opgedroogd, en de nieuwe scheuten kwamen van vlak boven de wortelkluit.
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
amourath

112 bedankjes

Berichtdoor videomaster op 27 aug 2009 04:41

lapalmeraie schreef:Heeft iemand eigenlijk de naam onthouden van die prachtige hibiscus met de grote roze bloemen (25cm).

Volgens mij een "Hibiscus Newbiscus Mauvelous".... hebben we ook in de tuin staan.

Afbeelding

Afbeelding
Greets Videomaster Thailand Isaan forum
videomaster

31 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 27 aug 2009 15:38

Inderdaad, maar bij jou worden de bloemen nóg groter door het gunstige klimaat. ;)
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

856 bedankjes

Berichtdoor Exotic Life op 27 aug 2009 17:20

Deze plant wordt hier nu ook volop aangeboden bij de lokale bloemenwinkels varierend tussen de 3 en 10 euro, heel aantrekkelijk voor het grote publiek natuurlijk vanwege de enorme bloemen. Ik heb zelf nu wat zaailingen voor volgend jaar van de Hibiscus coccineus, ook een schitterende bloemen.

De foto's van de showtuin zijn erg indrukwekkend, ik ben hier toen des tijd doorheen gewandeld tijdens de officiele opening van Canna Banana. Je raadt het natuurlijk al, wat is dat gegroeid allemaal zeg!

Overigens zover ik weet is die ruilbeurs in Oktober niet van Canna Banana zelf hoor maar van de exoten mailingslist, ook een soort forum alleen dan via de mail. Dit wordt al jaren georganiseerd en is op diverse plekken geweest in Ossendrecht in NL en 2 verschillende plekken in Belgie. Het is echter zo, oktober is natuurlijk niet de makkelijkste tijd van het jaar om mooi weer te hebben dus veelal was het koud en guur. Bij Canna Banana kun je binnen in de kas staan, en maakt dus niet uit wat het weer doet, droog sta je in ieder geval. Vond dit zowiezo een positieve ontwikkeling, echter toen het vorig jaar voor het eerst bij Canna Banana werd kon ik er niet heen omdat de voetbal club die ik support, Feyenoord speelde. Dit jaar ga ik er proberen wel te zijn.

Overigens heeft Canna Banana natuurlijk wel een deel van de exotenbeurs op zichzelf aangezien hun de organisatie op zich hebben, maar ik bedoel te zeggen de beurs is geboren en gegroeid vanaf de exotenmailinglist. Ik heb in ieder geval van meerdere mensen mogen vernemen dat het vorig jaar echt een succes was, dus hoop dat dit jaar ook zelf te ervaren. :lol:

Robbin
Exotic Life

57 bedankjes

Berichtdoor Grad85 op 27 aug 2009 18:37

Ben er vorig jaar ook geweest,echt een aanrader.
Plus je ziet er veel bekenden die je anders alleen achter de
computer meemaakt :lol:
Gr Grad
Grad85

21 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Foto album en video