Nooit geweten dat het tropenvirus zo gevaarlijk was, zeker als de zon dan ook nog schijnt dan stijgt de koorts vooral
Geinspireerd door al het moois wat ik hier op het forum heb gelezen, een bezoek aan Haps incl. de leerzame gesprekken tijdens de rit met Kim (Sub T) gaat het wel snel nu.
Tegels eruit, en begonnen aan het wortel/onkruid vrij maken van de linkerzijde. tevens een sleuf aan het graven om het water aan en afvoer, elektra en gas richting de schuur door te trekken.
Planten staan klaar in potten en wachten geduldig op volle grond
Het "Tropisch Forum Tuintje" gaat het worden, daar het grootste deel van de planten/zaden/knollen verkregen is via dit forum. Waarvoor nogmaals mijn dank
De forumleden die mij hebben geholpen zijn: potten/kuipen (griphuz), albizia (voschke), annapaulowina (winkoh), basjoo pups, colocasia (ariemulp), zaden van ipomea, canna (ariemulp, artiflowers), trachy's zaden (huub), knollen van gembers (rogier), T. fortunei en washingtonia, ecoumis (Sub T) en hosta's gered van de buurman zijn kliko
Met nog wat planten die reeds in mijn tuin staan (vlinderstruik, iris en een hortensia achtige plant) en een dosis creativiteit/fantasie, ben ik tot het volgende ontwerp gekomen. (click voor vergroting)
Tuin op het zuidwesten, met de albizia op de meest zonnige plek.
Als je dan in Valkenswaard woont en tot voor kort nog nooit van Kimmei had gehoord dan moet er toch zeker wat bamboe in de tuin.
Voor de "step stone" wil ik de betonnen platen uit de schutting gebruiken. verschillende lengtes slijpen en een laagje donkergrijze betonverf erover.
Vijverrand afgewerkt met grijze leistenen.
De 4 soorten canna's waarvan ik per soort tussen de 3-8 exemplaren heb op gekweekt uit zaden staan nu nog in potten. Later gaan ze in de volle grond waar ze de komende jaren de kans krijgen om uit te groeien tot een mooi veldje.
Er staan nu 3 maurelli's die ik als klein plantje heb meegenomen van Haps, waarvan ik hoop er minimaal 1 de winter door te krijgen.
De trachy fortunei en washingtonia wil ik met 4-5 exemplaren in een groepje neerzetten.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties en opmerkingen. Zoals je ziet is er nog genoeg ruimte voor meer beplanting maar wil dit jaar rustig beginnen en planten reeds in bezit de tijd geven om te groeien. Ook het overwinteren van de trachy's, canna, basjoo en maurelli onder de knie zien te krijgen.