De tuin van Amourath

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: De tuin van Amourath

Berichtdoor amourath op 21 aug 2009 12:30

lapalmeraie schreef:Mooi! :)
Roze banaantjes....dus toch een velutina 'Pink'?

Vrgr
LP

'k Veronderstel het eh :)

Die plant heeft 3 stengels naast elkaar, eentje met die bloem (die overigens niet veel doet... gaat niet open ofzo..) dus ik denk dat die dan afsterft, gezien hij bloeit? Nog eentje die nieuw blad maakt nu, en eentje die helemaal niks doet (geen nieuw blad te zien).
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
amourath

112 bedankjes

Berichtdoor amourath op 18 okt 2009 01:08

De winter wordt zo stilaan realiteit :cry: en de tuin wordt weer leeg en kaal... maar een aantal planten laat zich niet zomaar doen en geeft nog een laatste krachtinspanning, hier en daar nog met bloemen!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De minder sterke palmen die in volle grond staan, heb ik ondertussen ook voorzien van een hip regenhoedje en warm voettapijtje! :mrgreen: (de buren denken vast dat ik gek ben...)
Wanneer het echt gaat vriezen, krijgen ze ook een jasje van vliesdoek!
Afbeelding

Afbeelding

De albizia heeft er ondertussen wél genoeg van, en laat stilaan z'n blad vallen.
Afbeelding

De ficus geeft voor het eerst een vijg met deftige proporties!
Afbeelding

Meer tekst en foto's op m'n miniblog! http://amourath.wordpress.com/
amourath

112 bedankjes

Berichtdoor KevinC op 18 okt 2009 10:25

Mooie foto's :)
Hoe gaat het met je Musa velutina pink? :)

Hier staan de meeste, gevoelige planten al in de serre en de 6m hoge Albizia laat ook stilletjesaan zijn blad vallen.

grts
Groetjes,
Kevin
KevinC

60 bedankjes

Berichtdoor Christophe op 18 okt 2009 10:46

Mooie foto's Amourath. Een plezier om naar te kijken. Volgens mij heb je een prachtige tuin! :D
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor amourath op 18 okt 2009 12:00

KevinC schreef:Mooie foto's :)
Hoe gaat het met je Musa velutina pink? :)

Die staat al een week in de garage. Er waren drie stammen aan de plant, twee ervan zijn aan het afsterven naar er komen ook 2 nieuwe scheuten piepen, dus het gaat prima!

Jouw albizzia is 6 meter hoog? Wow! :o De mijne moet het met 1/3 daarvan doen. Zodra hij helemaal kaal is, zullen de vogeltjes terug gaan komen... in de winter zit het vol meesjes!
amourath

112 bedankjes

Berichtdoor amourath op 18 okt 2009 12:04

Christophe schreef:Mooie foto's Amourath. Een plezier om naar te kijken. Volgens mij heb je een prachtige tuin! :D

Dat valt dik tegen, ik heb maar een heel klein minituintje, een brede maar korte strook, en zit daarbij ook vast aan een gedeelde coniferenhaaf langs 3 kanten (vind ik vre-se-lijk!).
Ik hoop ooit te kunnen verhuizen en een "deftige" tuin te hebben, maar ondertussen doen we het vooral met potplanten ;) .
amourath

112 bedankjes

Berichtdoor amourath op 21 nov 2009 18:57

Al mijn vroeger genomen pogingen tot zaaien van om het even wat liepen niet zo best af (laat ons stellen dat moeder natuur buiten meer resultaten behaalde dan ik, zelfs in de palmsoorten) maar sedert ik een verwarmde propagator heb gekocht, is er één of ander mirakel gebeurt hier :shock:

Ik heb een aantal zaden geweekt en na 2 dagen gezaaid - dat was op 9 november, en toen ben ik naar Griekenland getrokken. Toen ik op 15 november terug thuis kwam en eens in de kweekbak keek, schrok ik mezelf een hoedje: er stond iets groen in! :shock: Vlug even op het etiket gekeken... en het was de delonix regia (flamboyant) die zo'n 5 cm hoog was ondertussen. Halo... op minder dan een week! Vandaag zijn we de 21ste, dus 12 dagen na zaaitijd, en de flamboyant is ondertussen dubbel zo groot (hij past al niet meer in de propagator) en ik zag vandaag ook 3 witte kopjes in de pot met de washingtonia robusta's! Op de wiki hier had ik 1,5 tot 3 maand gelezen... awel, de mijne doen dat op 12 dagen! :lol: Ik snap er niks van, maar ik ben er wel héél gelukkig mee!

Gisteren heb ik nog wat zaden gezaaid, en toen kwam ik tot de vaststelling dat ik een 2e propagator nodig had... :mrgreen: Allemaal zaden meegebracht uit Athene, benieuwd of daar iets uit voort gaat komen, daar ik niet weet in hoeverre ze vers zijn...
amourath

112 bedankjes

Berichtdoor Christophe op 21 nov 2009 19:38

Hey Amourath,

ik zag vandaag ook 3 witte kopjes in de pot met de washingtonia robusta's! Op de wiki hier had ik 1,5 tot 3 maand gelezen... awel, de mijne doen dat op 12 dagen!

Bij mij duurde dit de eerste keer 1,5 maand. De tweede keer zelfs langer. Blijkbaar gaat het nu veel sneller volgens leden. Mijn zaden stonden toen echter niet verwarmd ... en zoals je weet is dit belangrijk. Ik zal de wiki aanpassen ;)

Hoe gaat het met de Jacaranda? Heb je al contact gehad met Jungle?

Christophe
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor amourath op 21 nov 2009 19:52

Christophe schreef:
Hoe gaat het met de Jacaranda? Heb je al contact gehad met Jungle?

Ik heb er een paar gezaaid gisteren, benieuwd :) Ik kan wel een paar keer in de mist gaan nu, 'k heb véél zaden :mrgreen:

Jungle heb ik een PB gestuurd maar ze reageert niet, misschien komt ze niet veel op het forum?
(Mocht je dit lezen Jungle --> je hebt een berichtje! :mrgreen: )
amourath

112 bedankjes

Berichtdoor Christophe op 21 nov 2009 21:32

Normaal reageert ze snel. Misschien heeft ze het zo ingesteld dat ze geen emails ontvangt als er privé berichten zijn. Je kan ook reageren op haar weblog artikel over de Jacaranda. Dan reageert ze sneller ;)

Christophe
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Foto album en video