Al mijn vroeger genomen pogingen tot zaaien van om het even wat liepen niet zo best af (laat ons stellen dat moeder natuur buiten meer resultaten behaalde dan ik, zelfs in de palmsoorten) maar sedert ik een verwarmde propagator heb gekocht, is er één of ander mirakel gebeurt hier
Ik heb een aantal zaden geweekt en na 2 dagen gezaaid - dat was op 9 november, en toen ben ik naar Griekenland getrokken. Toen ik op 15 november terug thuis kwam en eens in de kweekbak keek, schrok ik mezelf een hoedje: er stond iets groen in!

Vlug even op het etiket gekeken... en het was de delonix regia (flamboyant) die zo'n 5 cm hoog was ondertussen. Halo... op minder dan een week! Vandaag zijn we de 21ste, dus 12 dagen na zaaitijd, en de flamboyant is ondertussen dubbel zo groot (hij past al niet meer in de propagator) en ik zag vandaag ook 3 witte kopjes in de pot met de washingtonia robusta's! Op de wiki hier had ik 1,5 tot 3 maand gelezen... awel, de mijne doen dat op 12 dagen!

Ik snap er niks van, maar ik ben er wel héél gelukkig mee!
Gisteren heb ik nog wat zaden gezaaid, en toen kwam ik tot de vaststelling dat ik een 2e propagator nodig had...

Allemaal zaden meegebracht uit Athene, benieuwd of daar iets uit voort gaat komen, daar ik niet weet in hoeverre ze vers zijn...