draco schreef:Mooie nostalgische beelden van de 'oude' tuin, Rob. Die zal er nu wel uitzien als een slagveld. Dat was tenminste bij ons zo na het vertrek. De beelden beloven veel goeds voor de nieuw in te richten tuin die zo begrijp ik, flink groter wordt.
Viel mee Han. Ik heb eea in redelijke ordentelijke staat achtergelaten, incluis een Maurelli van >100 kg.
Het was minder gemakkelijk om binnenshuis heel te houden, want alle planten moesten door mijn huis naar buiten!!

Jozef schreef:Rob, mooie foto's. ik ben stik benieuwd, zoveel kennis en ervaring en dan een joekel van een tuin, kan niet wachten op toekomstige foto's.
Als je kans ziet mijn meerstammige Trachycarpus mee te nemen zonder mijn tuin in het welbekende slagveld te veranderen wil ik deze wel doneren voor je nieuwe tuin.
Gr. Jozef
Gaat lukken Jozef. Plannen beginnen echt al wel vorm te krijgen.
Ik ben afgelopen week zelfs al begonnen met slopen (RIP 5 grote coniferen) en vandaag heb ik al 15 Fargesia Campbell ter aarde besteld in een nieuw aangelegd terras. Er zijn inmiddels ook een berg siergrassen geleverd alsmede 4 bolbomen die op het terras komen.
Volgende maand gaat er een hele grote eik uit, nog een 5 tal coniferen en er staat een enorme hoeveelheid gras op de nominatie om te worden afgevoerd.
In februari/maart ga ik eerst Herbert ff bellen voor een "paar" Trachys

.
guardian1967 schreef:Zoals foto 5 en 15 wil ik hier achter creëren. Echt het jungle gevoel
Dat thema ga ik wel behouden Eddie! eea zal echter wel ff duren.
Eduard, die Carludovica (die in die specifieke foto inderdaad langzamerhand erg gekend begint te worden en dat typische jungle gevoel geeft), heeft het aardig kwaad gehad tijdens de hele verhuis, maar hij loopt wel alweer uit! Ze zijn blijkbaar erg gesteld op vloerverwarming in combinatie met een volle schaal water!