Tijd voor een (winterse) update !
Het koudste dat we hier gehad hebben dit jaar is "maar" -10°C op 1,5m hoogte met -12/-13 aan de grond.
Tot nu toe is er dus ook weinig of geen schade hier, alleen de gevoeligste bamboesoorten hebben bladschade, maar dat is normaal.
Tot nu toe is er ook nog geen enkele Eucalyptus met schade in de tuin, dat is ook de eerste keer in mijn exotencarriere

. Hopelijk blijft het zo.
Chrysosplenium macrophyllum

Hamamelis ‘Jelena’

Hamamelis waar ik de naam van kwijt ben

“Exotenborder” ziet er nu heel wat minder exotisch uit.
Van links naar rechts : Butia capitata , achteraan Dicksonia , Phoenix canariensis , Washingtonia robusta, Butia eriospatha , Phoenix canariensis. Allemaal verwarmd met lichtslang.

Tunnelserre en vooraan Thalia dealbata

Entree van de Jungle

Parrotia persica ‘Vanessa’ staat ook volop in bloei

Colocasia ‘Pink China’ in de serre op 10°C

Platycerium superbum met een oud en een nieuw fertiel blad.

Zo bescherm ik mijn Trachy’s

Op de koudste dagen van de vorstperiode heb ik nog oude lakens over de Trachy’s gehangen, en ze hebben geen schade

Serre is te klein

Winterhardheidstest van enkele Colocasia variëteiten

Even de bescherming (dennennaalden) van Blechnum nudum af gehaald, en hij ziet er nog zeer goed uit

Pinus patula is normaal niet winterhard genoeg voor onze tuinen, maar hij doet het fantastisch ! Vorig jaar na de -19 volledig bruin en kaal, maar zeer mooi teruggekomen en goed aan de groei.

Woodwardia unigemmata , met slechts lichte bladschade , is nog nooit zo mooi door de winter gekomen

Musa sp. Tibet , 2de winter buiten

Musa itinerans ‘Indian Form’ eerste winter buiten in volle grond

Groeten,
Sven