Leuke anekdote
En ik zie die haagjes óók niet graag.
Dit doet me trouwens denken aan een anekdote van "Jungle" (forumlid).
Haar partner had zo eens het hele bloemenperk meegemaaid meen ik me te herinneren.
In zijn thuisland zijn onze mooie bloempjes immers onkruid
Maar Bart, ik nodig je graag eens uit om de 1300m² met zo'n handmaaier te komen doen.
Ik heb de voortuin nog moeten maaien toen die aandrijving om zeep was en dat is buiten de omvang ook door de hellingsgraad van ong. 5° geen pretje
Maar goed, over naar de orde van de dag.
Aangezien dit het ideale moment is om binnen alvast te zaaien en te stekken e.d. enkele on topic fotootjes:
De Tamarillo's zijn gekiemd. Ik heb die individueel gezaaid omdat ze niet goed tegen verspenen kunnen.Ik verwacht dat ze wel hard zullen gaan nu.

- DSC06033.JPG (69.5 KiB) 3608 keer bekeken
Ook de Jacaranda's kiemen massaal.
(indien interesse voor zaailingen graag een berichtje omdat ik dan voor het bezoek aan C-B al zou moeten verspenen..)

- DSC06035.JPG (42.5 KiB) 3608 keer bekeken
De Campsis stek is ook aangeslagen, ondanks dat dit totaal niet het "officiële" moment van het jaar is ervoor. Zo zie je maar. Eigewijs zijn loont

(die stekjes zijn door het afdekken wel een beetje beschimmeld. Ik ze daarom behandeld met Cuprex en het afdekfolie verwijderd)

- DSC06045.JPG (55.76 KiB) 3608 keer bekeken
De Ensete v. Maurelii's beginnen ook opnieuw uit te lopen.
Die op die eerste foto was volledig weg maar groeit nu zelfs met 2 nieuwe uitlopers

- DSC06046.JPG (77.8 KiB) 3608 keer bekeken

- DSC06047.JPG (57.3 KiB) 3608 keer bekeken
En ook de Monstera heeft er met een prachtig nieuw blad duidelijk weer zin in

- DSC06048.JPG (37.25 KiB) 3608 keer bekeken
Vrgr
Niek