Album: lapalmeraie

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: Album: lapalmeraie

Berichtdoor lapalmeraie op 16 maart 2011 16:49

Absoluut!

Het overkomt mij ook geregeld dat ik vaste planten verplaats na een tijdje blijkt dat ze ergens anders veel beter tot hun recht komen of beter aanslaan. ;)

Daarbij geeft het bij aanplant niet het resultaat dat je wilt hè. Dat is altijd een jaartje of 3 afwachten.
Het moet letterlijk groeien.
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

856 bedankjes

Berichtdoor djoeke op 16 maart 2011 18:37

Ziehier een ideale oplossing voor je probleem Niek ;)
Kan ze niks misdoen :lol: en is nog goed voor de lijn ook :lol: :lol:
gras.jpg
gras.jpg (2.63 KiB) 3661 keer bekeken
gras1.jpg
gras1.jpg (2.68 KiB) 3661 keer bekeken
gras2.jpg
gras2.jpg (2.24 KiB) 3661 keer bekeken
Grtz Bart.

Wil je mijn tuin zien klik dan HIER.
djoeke

131 bedankjes

Berichtdoor p e t e r op 16 maart 2011 21:41

Zo heeft mijn schoonvader eens toen we op huwelijksreis waren het gras komen maaien na 3 weken (net voor we thuis kwamen). Omdat hij zo lang had gewacht om te maaien stond het gras reeds hoger dan de net aangeplante buxus haagjes.
Hierdoor was hij met de grasmaaier ook over de haagjes gereden en waren deze dus nog maar enkele mm lang bij thuiskomst.
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
p e t e r
Beheerder
Beheerder

447 bedankjes

Berichtdoor philip op 17 maart 2011 00:51

p e t e r schreef:Zo heeft mijn schoonvader eens toen we op huwelijksreis waren het gras komen maaien na 3 weken (net voor we thuis kwamen). Omdat hij zo lang had gewacht om te maaien stond het gras reeds hoger dan de net aangeplante buxus haagjes.
Hierdoor was hij met de grasmaaier ook over de haagjes gereden en waren deze dus nog maar enkele mm lang bij thuiskomst.

:lol: :lol: :lol:
philip

11 bedankjes

Berichtdoor Christophe op 17 maart 2011 00:53

p e t e r schreef:Zo heeft mijn schoonvader eens toen we op huwelijksreis waren het gras komen maaien na 3 weken (net voor we thuis kwamen). Omdat hij zo lang had gewacht om te maaien stond het gras reeds hoger dan de net aangeplante buxus haagjes.

:lol: :lol: :lol: 8-)
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor orinoco op 17 maart 2011 01:05

Zou ik ook gedaan gedaan hebben,al komt dat dan eerder door mijn afkeer van buxus haagjes! :lol:
orinoco

78 bedankjes

Berichtdoor amourath op 17 maart 2011 09:50

p e t e r schreef:Hierdoor was hij met de grasmaaier ook over de haagjes gereden en waren deze dus nog maar enkele mm lang bij thuiskomst.

Straf grasmachine heb jij! :shock:

(Ik sluit me aan bij Orinoco trouwens qua afkeer van buxus in het algemeen en haagjes in het bijzonder... te afgelikt ;) )
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
amourath

112 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 17 maart 2011 10:54

:lol:

Leuke anekdote :thumb_up:
En ik zie die haagjes óók niet graag. :roll:

Dit doet me trouwens denken aan een anekdote van "Jungle" (forumlid).
Haar partner had zo eens het hele bloemenperk meegemaaid meen ik me te herinneren.
In zijn thuisland zijn onze mooie bloempjes immers onkruid :D

Maar Bart, ik nodig je graag eens uit om de 1300m² met zo'n handmaaier te komen doen. :fluiten:
Ik heb de voortuin nog moeten maaien toen die aandrijving om zeep was en dat is buiten de omvang ook door de hellingsgraad van ong. 5° geen pretje :shock:

Maar goed, over naar de orde van de dag.
Aangezien dit het ideale moment is om binnen alvast te zaaien en te stekken e.d. enkele on topic fotootjes:

De Tamarillo's zijn gekiemd. Ik heb die individueel gezaaid omdat ze niet goed tegen verspenen kunnen.Ik verwacht dat ze wel hard zullen gaan nu.
DSC06033.JPG
DSC06033.JPG (69.5 KiB) 3608 keer bekeken

Ook de Jacaranda's kiemen massaal. :D
(indien interesse voor zaailingen graag een berichtje omdat ik dan voor het bezoek aan C-B al zou moeten verspenen..)
DSC06035.JPG
DSC06035.JPG (42.5 KiB) 3608 keer bekeken

De Campsis stek is ook aangeslagen, ondanks dat dit totaal niet het "officiële" moment van het jaar is ervoor. Zo zie je maar. Eigewijs zijn loont :mrgreen:
(die stekjes zijn door het afdekken wel een beetje beschimmeld. Ik ze daarom behandeld met Cuprex en het afdekfolie verwijderd)
DSC06045.JPG
DSC06045.JPG (55.76 KiB) 3608 keer bekeken

De Ensete v. Maurelii's beginnen ook opnieuw uit te lopen.
Die op die eerste foto was volledig weg maar groeit nu zelfs met 2 nieuwe uitlopers :)
DSC06046.JPG
DSC06046.JPG (77.8 KiB) 3608 keer bekeken

DSC06047.JPG
DSC06047.JPG (57.3 KiB) 3608 keer bekeken

En ook de Monstera heeft er met een prachtig nieuw blad duidelijk weer zin in :thumb_up:
DSC06048.JPG
DSC06048.JPG (37.25 KiB) 3608 keer bekeken

Vrgr
Niek
lapalmeraie

856 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 17 maart 2011 21:44

Het aangepaste plan.
Let niet op de kleuren, die zijn vertekend aangezien het een gescande tekening is van een geprinte foto van een tekening als je begrijpt wat ik bedoel :roll: :lol:

Het eilandje tussen de bomen is verdwenen, de hoefijzervormige border is ook aangepast.
Deze border is nu breder maar gaat niet meer volledig rond. Aan weerszijden van het terras zijn borders die het geheel afronden en er is een nieuwe border links tegen de afscheiding bij gekomen. Dit wordt een schaduw border voor oa de boomvarens. Zodra de drastisch gesnoeide bomen weer uitlopen tenminste :?
Erboven komt een bamboehaag (niet meer pal naast het terras dus) en daarna enkele heesters.
Rechts onderin is de Sequoia vervangen door een mini Trachy-bos, het serretje er juist boven wordt een pergola voor oa de Loganbes, mini-kiwi, druif, tomaatjes en pepers.

Nu ga ik enkele close-up plannetjes tekenen van de borders om te weten wat ik waar kan aanplanten :D
Eén idee staat al vast, links naast het terras komt m'n Pseudosasa j. in het halve wijnvat naast de T. wagnerianus te staan. Ervoor enkele Canna's.

Aanleg tuin 2011.3.jpg
Aanleg tuin 2011.3.jpg (123.36 KiB) 3592 keer bekeken

Vrgr
Niek
lapalmeraie

856 bedankjes

Berichtdoor p e t e r op 17 maart 2011 21:50

:lol: De buxus haagjes dateren nog van voor mijn exoten openbaring. Deze had ik zelf gestekt in mijn beginners periode. Deze pas geplante stekjes kunnen helaas niet op tegen een grasmachine.

Op een paar plaatsen staan deze nu nog in de tuin. Het is nu niet echt een van mijn favorieten maar toch een aandenken aan mijn beginnende tuinwerken.
:off_topic:
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
p e t e r
Beheerder
Beheerder

447 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Foto album en video