Dimi's exotisch hof'ken !! ;-)

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: Dimi's exotisch hof'ken !! ;-)

Berichtdoor lapalmeraie op 28 jan 2013 22:33

:thumb_up:
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

856 bedankjes

Berichtdoor Rob op 29 jan 2013 01:55

Waterboyke schreef:@Rob, jij had toch al geboekt in het voorjaar hé ? :D

Yes Sir.
Als het weer enigzins christelijke temperaturen worden dan was ik vast van plan de maurelli weer even aan te raken.

08/09, -14.7°C__14/15, - 3.6°C__20/21, -9.1°C
09/10, -10.0°C__15/16, - 5.9°C__21/22, -5.2°C
10/11, - 7.9°C__16/17, - 7.9°C__21/22, -6.9°C
11/12, -14.7°C__17/18, - 8.3°C__22/23, -7.1°C
12/13, - 7.9°C__18/19, - 7.5°C
13/14, - 0.8°C__19/20, - 2.8°C
Rob
Beheerder
Beheerder

1136 bedankjes

Berichtdoor wsnbm op 29 jan 2013 22:46

Dat ziet er top uit.
Vrijwel geen schade te zien, kost wat maar dan hebbie ook wat.

:thumb_up:
Groet,
John
wsnbm

186 bedankjes

Berichtdoor s.janssen op 29 jan 2013 23:09

@Christelijke temperaturen? Is dat goed of slecht?
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
s.janssen

284 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 29 jan 2013 23:19

:lol:
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

856 bedankjes

Berichtdoor Alex Alex op 09 apr 2013 18:07

Wauw, ik kan eigenlijk niet meer zeggen dan dat ik behoorlijk jelly ben op jouw collectie. Respect hoor, zal een enorme duit, werk en inspanning gekost hebben. Je zult er ongetwijfeld apetrots op zijn, wat ik me goed kan voorstellen.

*Edit*

Overigens heb jij nu oprecht je eigen sub-tropische zwembad :mrgreen:
Alex Alex

4 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 19 apr 2013 22:52

@Peter, het grootste hok met de Washi, Parajubaea, enz... heeft een blazertje gehad op laagste stand dat de boel net vorstvrij hield bij strenge vorst of duurvorst. Bij matige vorst bleef het uit en werd het wel eens meerdere keren -2 en als laagste -4 in het hok maar toch meestal rond de nul graden. De Phoenix krijgt ook een blazertje en net hetzelfde verhaal maar hij krijgt iets meer vorst van mij, laagste deze winter -5 maar dat is wel de grens van het blad dus dat maar voor heel even. Dan het andere grote hok met de Brahea en Chamaerops vooraan de tuin ook een blazertje maar dat heeft zelden gedraaid, alleen op de zware vorstnachten. Chamaerops naast de Sabal riverside en de riverside zelf hebben beiden alleen hok gekregen, niks meer. Butia en Chamaerops ook een hok, Butia ook nog lichtslang en vliesdoek. Grote Brahea achteraan de tuin een hok, lichtslang en vliesdoek. Helaas ben ik hiermee in de fout gegaan, 1 wikkeling met de lichtslang rond de speer/bladstelen gedaan. Dat was helaas toch genoeg om te verbranden. Gevolg buitenste bladstelen lichtjes verbrand, ik denk toch enkele bladeren te verliezen. Wat erger is dat deze ook speerrot heeft :( En ik denk door de warmte van de lichtslang, waarom ? Omdat normaal bij speerrot is alles bruin en echt rot, nu was het gewoon gezond en wit enkel een kleine dunne plaats was slap geworden en daar is de speer afgebroken :evil: Komt dus wel terug goed maar toch...ik treur er om, maak ik die fout weer. Dan nog de belangrijkste Trachy's hebben weer een dak gekregen met folie rond de palen ter hoogte van de kruin, zo staan die toch wat beschut en ben ik zeker dat er geen bladschade komt, is echt een wereld van verschil hoor. Ik begin echt door te hebben dat wind en sneeuw de grootste schade makers zijn !! Hoop dat dit een voldoende antwoord is op je vraag ? :D

@Nico, de lichtslang rond de musa's in de noppenfolie laat ik inderdaad continu branden zolang er vorst was. Vanaf -2 a -3 ging die aan.

@Rob, de Maurellii staat al te wachten op jou ;)

@Alex, allereerst :welkom: op ons forum ! Bedankt voor de lovende woorden ! Ik ben er inderdaad trots op, kost wel wat moeite dat wel ja maar dat doe ik met plezier ;)

Zo en nu even weer tijd voor een lekkere update...
Ondertussen zijn we eindelijk van die vervelende en erg langdurige koude af. Dus alles lekker terug uitgepakt en afgebroken. Ook staat alles al terug buiten en wakker te worden. Genoeg gepraat, jullie willen natuurlijk alleen maar foto's ;) Alle foto's zijn klikbaar !!

Hieronder eindelijk het hok weg van de Phoenix. Keek ik er naar uit seg om terug die veren los te maken na 6 maand winter :shock: Het was terug even wennen aan de grote, hij word stilaan big (foto toont klein)...

Afbeelding

Afbeelding

Hieronder het grote hok vooraan de tuin afgebroken, Chamaerops & Brahea genieten weer terug van het zonnetje...

Afbeelding

Sabal minor mc curtain die nooit ergens last van heeft...

Afbeelding

De grote Brownii is de enige die nog mooi is, de andere Cyathea's zijn het blad kwijt maar hebben wel nieuwe rollen...

Afbeelding

Alles terug buiten :)

Afbeelding

Butyagrus...

Afbeelding

Grootste Princeps...

Afbeelding

Basjoo's in volle grond overwinterd weer volop aan de groei...

Afbeelding

Nogmaals de Chamaerops & Brahea vooraan de tuin, Brahea begint zijn 5de jaar...

Afbeelding

Grootste hok is ook weer weg...

Afbeelding

Afbeelding

Parajubaea alweer schadeloos en flink in de groei ! :thumb_up:

Afbeelding

Deze gaat ook knallen dit jaar denk ik, de Washi. Op wat bruine puntjes na schadeloos :thumb_up:

Afbeelding

Afbeelding

Chamaerops cerifera...

Afbeelding

Tetrapanax, helaas de hoofdgroeipunten toch alweer verloren en al afgezaagd. Slapende ogen worden alweer wakker ;) Volgende winter ga ik het iets beter aanpakken...

Afbeelding

Afbeelding

Scheutjes komen ook al weer overal boven...

Afbeelding

Basjoo's die niet volledig zijn afgevroren en alweer groeien...

Afbeelding

Lelie's hebben er ook weer veel goesting in...

Afbeelding

Trachycarpus Manipur ook weer zijn tweede winter achter de rug, nu schadeloos :thumb_up:

Afbeelding

Waggie heeft wel een klap gekregen, van de vele sneeuw natuurlijk, eerste blad staat ondertussen alweer open...

Afbeelding

Nog eens de Phoenix...

Afbeelding

Nog een Trachy...

Afbeelding

Eerste palmpjes dit jaar al uitgeplant. Eerste foto vooraan, tweede foto de linkse is aangeplant, de andere Chamaerops stond er al van vorig voorjaar.

Afbeelding

Afbeelding

Achteraan de tuin ook nog een andere Chamaerops uitgeplant...

Afbeelding

En weeral de Phoenix... :happy_thai:

Afbeelding

Dan had ik vooraan de tuin nog een groot gat in de gazon zitten afkomstig van de grote Sabal die er vorig jaar met kuip heeft ingezeten. Dit jaar kan de Sabal daar niet meer staan dus moest ik even nadenken wat ermee te doen. Toen viel men oog op de Gunnera Manicata en kreeg ik een leuk plannetje. Had nog een kuip van 285L dus gat wat groter gemaakt, plastiek er in en dan die kuip. Dan vullen met goeie grond en de Manicata er in :happy_thai: Vooraan de tuin daar is het steeds heet, hij staat dus in volle zon en zal het goed warm krijgen. Met de plastiek wil ik dus het water goed vast houden zodat hij steeds in het water staat, volgens mij gaat die knallen, ik ben benieuwd ;) Foto'ssss......

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit was het weer voor nu. :thumb_up:
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor s.janssen op 19 apr 2013 23:07

1 Woord geweldig om te zien!! :thumb_up: Wat mijn opvalt is dat het duidelijk te zien is hoeveel werk je hier in stopt en dit waarderen je planten duidelijk! Top exotentuin! :thai:

Niet bang voor nog grotere tenten bouwen de komende winters?
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
s.janssen

284 bedankjes

Berichtdoor p e t e r op 19 apr 2013 23:12

Bedankt voor je antwoord. :thumb_up:

Jouw tuin lijkt wel verder te staan dan de mijne. Bij mij nog geen leven bij de tetrapanex of de lelie's.
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
p e t e r
Beheerder
Beheerder

447 bedankjes

Berichtdoor plasta op 20 apr 2013 00:31

Bijna onvoorstelbaar jouw collectie en tuin :thumb_up:
Binnen een paar jaar de tuin in de winter beter geheel overkappen :?:
En zoals Peter al zegt, de natuur schiet goed in jouw tuin.

Raymond
plasta

146 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Foto album en video