Dimi's exotisch hof'ken !! ;-)

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: Dimi's exotisch hof'ken !! ;-)

Berichtdoor lapalmeraie op 20 apr 2013 08:23

Prachtig. Vooral die Phoenix blijft adembenemend!
Nou ja.... Alles eigenlijk :mrgreen:
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

856 bedankjes

Berichtdoor wsnbm op 20 apr 2013 08:49

Echt geweldig, de passie straalt er vanaf,mooi om te zien.

De Phoenix is geweldig, ook knap om hem telkens weer erdoor te krijgen, is het niet te koud dan is het te vochtig en andersom, maar jou lukt het telkens.

:thumb_up:

De 2 chamaerops zijn ook serieuze jongens zeg.

Veel plezier ermee en geniet ervan van de zomer.

:applaus:
Groet,
John
wsnbm

186 bedankjes

Berichtdoor Rico op 20 apr 2013 09:55

Dat is allemaal weer veel te mooi :thumb_up:
Gr, Rico
Rico

163 bedankjes

Berichtdoor shusui op 20 apr 2013 10:39

Dat is allemaal zeer mooi door de winter gekomen :shock:
Ik ben zeer blij te zien dat de Parajubaea het goed doet bij u, als mijne te groot wordt vliegt hij ook de volle grond ik.

Nog een vraagje: Is dat de definitieve standplaats voor je Gunnera ?
shusui

193 bedankjes

Berichtdoor Hitch op 20 apr 2013 11:36

Erg mooi! Jou planten hebben allen de winter goed doorgekomen. Geweldige stam op die Tetrapanax zeg :shock:
Valt me toch ook op dat jou tuin een voorsprong heeft op de mijne wat groei betrefd bij je planten. De lelies staan hier ook al allemaal bovengronds en zo maar je Tetrapanax die nu al aan de groei gaat vind ik straf. Zijn die plantjes misschien in de bescherming al bovengekomen?
Prachtige Chamaeropsen die je hebt zeg. Zo'n grote stammen al. Ben ik wel jaloers op.
Hitch

156 bedankjes

Berichtdoor JmC4c op 20 apr 2013 14:09

Weer eens prachtig geslaagd :thumb_up:
JmC4c
Bedrijven

502 bedankjes

Berichtdoor erna op 20 apr 2013 14:18

proficiat met je tuin Dimi ! Gewoonweg prachtig !

groetjes, Erna
erna

374 bedankjes

Berichtdoor palmgek op 20 apr 2013 19:06

Ziet er weer top uit Dimi! Maar had eerlijk gezegd ook niet anders van je verwacht ;)
Wel jammer van de grote Brahea maar als het meezit zie je daar in het najaar niets meer van.
Laat de zomer maar komen :thumb_up:

Groeten, Richard
Não faz mal!

2022 minimum 24,7 - maximum 33,6
2023 minimum 23,9 - maximum 34,0
palmgek

459 bedankjes

Berichtdoor jann op 20 apr 2013 20:04

Hoelang heb jij de Parajubaea al in de volle grond staan Dimi,want ik lees op plaatsen dat deze palm maar enkele graden vorst kan verdragen en op andere plaatsen dat hij redelijk wat vorst kan verdragen.ik heb het idee dat ze niet goed weten wat hij in werkelijk kan verdragen.
Zijn er nog meer mensen die deze palm in de volle grond hebben staan.

Jann.
jann

18 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 21 apr 2013 04:30

@Sylvan, Thx, grotere tenten zullen inderdaad wel nog nodig zijn. Niet dat ik daar naar uit kijk maar heb dat wel al in men achterhoofd ja ;)

@Peter, mijn tuin is heel goed gelegen qua zon en het is hier al snel warm als de zon schijnt. Tegen die betonnen tuinschermen in de border is het nu al alle dagen over de 20 graden. Daarom dat de Lelie's enzo al zo ver staan dan, voor mij is dit vrij normaal rond deze tijd hoor :tong:

@Raymond, Thx man, ja de tuin helemaal overkappen zou nog eens het beste zijn. Je bent niet de eerste die dat zegt maar ook niet de laatste denk ik :) Als dat nu eens realistisch was en niet te duur was dan zou ik dat nog durven doen ook :D

@Sven, Dank je, heel belangrijke tip voor de Parajubaea, zorg dat die een grote maar vooral gezonde wortelkluit heeft voor dat je hem ooit in de grond steekt. ;) En nee hoor dat is zeker niet de definitieve standplaats voor die Gunnera hoor. Ik wil deze in de volle grond zetten bij mijn toekomstige vijver, maarja die vijver is er nog niet dus hou ik hem voorlopig in pot. Nu ben ik dat gat in de gazon weer kwijt en de Gunnera ook voor dit jaar. Ik denk dat hij op deze manier ook wel weer een blikvanger zal worden komende zomer ;) Of denk jij van niet ? :onzeker:

@Michael, Thanks. Zoals ik al eerder zei, ik heb een erg warme tuin moet ik toegeven, als de zon toch schijnt tenminste. Daarom dat er al veel groeit. Enkele Tetrapanax scheutjes hebben inderdaad wel even van de warmte in de winterhokjes meegeprofiteerd maar toch zijn er ook andere die al boven komen die dat voordeel niet hadden hoor.

@Jann, De Parajubaea staat van vorig voorjaar in de volle grond. Dus zijn eerste winter in volle grond achter de rug maar niet zijn eerste buiten hoor. Heb die 3 jaar geleden gekocht en in grote/diepe pot geplaatst om eerst goed te kunnen wortelen. Heeft in die pot ook steeds buiten overwinterd, wel droog in de tent op het terras en meestal onverwarmt, behalve vorig jaar de februari-winter, dan wel lichtslang rond de stam en pot, het blad bleef bloot toen en toch -6 graden overleefd :thumb_up: (wat bruine punten)
Nu heeft die toch een keer -4 gehad en meerdere keren -2 en soms -3, natuurlijk het grootste deel steeds 0 graden. En droog natuurlijk, kurk droog heel belangrijk, vochtigheid is meer zijn vijand dan de koude. Ik ben benieuwd of het mij meerdere jaren blijft lukken bij deze, kga toch heel goed men best doen en heb wel al wat meer vertrouwen in dit exemplaar :thumb_up:
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Foto album en video