Deze week heel de week dagelijks van s'morgens tot s'avonds doorgewerkt. Gelukkig bleef de voorspelde regen ook uit hier en met als gevolg dat hij aangeplant is. Hij staat 2m+ droog gezet. 1,5m diep in de grond en 60cm boven de grond.

De put 1m diep Centrale put met ton is ook bodemloos en 1m50 diep. Dus swinters als het grondwater stijgt neemt hij het van 1m50 diep al weg dan. Met een dompel pomp.

De 1e laag drainage op 1m diep mooi rondom rond in een laag keien gelegd. De rest van de put is opgevuld met zand/grind/lava/zandleem. In het totaal zit er ong 800kg zand in en 400kg grind+lava. Put zelf is 1m50 breed in beide richtingen.

Uit de pot gehaald en de perfecte positie aan het bepalen. Pot zelf heb ik met een breekmes open gesneden. Onderaan en aan de zijkanten. Zo kon ik hem met veel moeite eraf schuiven. In de put zetten ging vrij gemakkelijk met mijn balken systeem.

Bovenmengsel erop aan het leggen. Dat bestaat uit vivimus/potgrond/tuinaarde/lava en zand.

Afgewerkt

Nog een afgewerkte foto waar je mooi de stammen ziet + de ophoging van 60cm boven de grond nog. In het totaal 3 kleine stammen eraf gesneden omdat die tegen die grote plakten. Waardoor de grote stammen nu mooier uit komen. Kwa blad enkel de onderste rij die echt overdreven over hing afgedaan om het aanplanten te vergemakkelijken + het opbinden in de winter. Want die hingen echt ver over zijn pot enz.
Nu rest enkel nog de alu profielen (stormhaken) in te gieten met beton om daar dan in de herfst mijn kadermenten op vast te kunnen vijzen zodat de muren van de tent ook stormbestendig zijn. In september zal ik zijn afdakje erboven zetten. Zodat de kluit goed kan opdrogen en in oktober gaat hij helemaal dicht. Met een circulatieblazer erin om de luchtvochtigheid weg te nemen.
Op die plek heeft hij zon van s'morgens tot s'avonds rond 16h dan staat de buur zijn lastige notelaar in de weg. Maar hij heeft me verteld dat hij die binnen 2j zal uit doen. Dus dan is het zon van s'morgens tot s'avonds laat