De voortuin van Tosaman.

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: De voortuin van Tosaman.

Berichtdoor plasta op 18 mei 2011 02:43

Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen.

Sterkte, Raymond
plasta

146 bedankjes

Berichtdoor Tosaman op 18 mei 2011 08:18

Foutje in mijn vorige bericht, volgens de gemeente-ambtenaar gaat het om het stuk van de stronk tot en met de deksel van het riool. De tekening van het Kadaster zegt dat de erfgrens tegen de deksel aan ligt (gezien vanaf de straat). En die gaan we dus aanhouden. Dat zou betekenen dat ik ongeveer 1m80 x 20m moet inleveren...
5-5-2015 lekker naar AC/DC geweest.
Tosaman

16 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 18 mei 2011 09:24

Ongelooflijk hè. :(
Een stuk tuin kwijt, omdat jij nu toevallig heraanlegt.
En het stuk dat je moet inleveren mag je vervolgens wel weer lekker zelf onderhouden neem ik aan? :evil:
In principe zou dit dan ook voor de buren etc gelden lijkt me?
Lekker willekeurig beleid zeg. :roll:

ps. onlangs ook zo'n geval in de Rijdende rechter. Een aantal buren met dit probleem.
Eentje kreeg gelijk omdat er al een bebouwing (tuinhuis) stond voor hij de grond kocht, de andere kregen geen gelijk en moesten rond heel de tuin (!) een strook van een dikke meter inleveren. Alle beplanting moest er dus uit om plaats de maken voor gras.
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

856 bedankjes

Berichtdoor Tosaman op 18 mei 2011 10:43

Het ergste is dat ik niet thuis was. Mijn vrouw belde mij in paniek op. De ambtenaar van de gemeente moest een telefoon lenen van ons om zijn collega te bellen. Die wist meteen te vertellen dat de afstand voorgevel--->erfgrens 7m65cm zou zijn. Jaja. Vervolgens vraagt hij aan die stratenmaker om een meetlint want dat had hij ook al niet...
Ik heb een tekening van het Kadaster binnen. We houden de erfgrens aan. Dit zou betekenen dat ik 1m80 x 20m kwijt ben. Het zij zo, daar ga ik niet moeilijk over doen. Zodra de gemeenteman weer langs komt, en dat doet hij over misschien twee weken als alles al klaar is, zeg ik gewoon "dat ik blij was dat hij langs kwam. Ik heb direct gereageerd door het Kadaster te raadplegen en dat ik de door hen verstrekte tekening heb aangehouden. Als u verder iets wenst, dan horen wij dat wel." In dat geval moet hij wel actie ondernemen. Hij moet natuurlijk niet denken dat ik helemaal een beetje gek ben.
In het uiterste geval wil ik inzage in de papieren waar staat dat de afstand voorgevel--->erfgrens 7m65cm is. Daar vraag ik pas om als de tijd daar is.
Het stukje zand wat overblijft zal ik moeten inzaaien met gras oid. Vervolgens komt de gemeente 1x in de maand langs en dan gaat hij met een grasmaaier eroverheen. In de winter wordt het door de gemeente verwaarloosd.

Verder wees ik op de situatie bij buren, waarop geantwoord werd dat hij daar niets mee te maken had omdat daar op dit ogenblik geen tuinverbetering gaande was...

Hij heeft een punt als hij zegt dat er teveel gemeentegrond is gebruikt (hij zei 2m50 x 20m, volgens Kadaster is het 1m80 x 20m), maar waar hij die 7m65cm vandaan haalt is mij een compleet raadsel en dat mag hij mij haarfijn uitleggen als hij weer voor mijn ogen staat.
In het later moeten afbreken van gelegde tegels e.d. en/of Rijdende Rechters heb ik helemaal geen trek. Dat kost mij teveel tijd, geld en kostbare energie.
Tosaman

16 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 18 mei 2011 11:58

Ondoorgrondelijk allemaal hè *zucht* :roll:
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

856 bedankjes

Berichtdoor Eduard op 18 mei 2011 12:18

Hoi , Wat vreselijk zo'n verassing! Ik zou uit mijn vel gesprongen zijn, ik wens voor jou dat het goed opgelost gaat worden, sterkte met het verhaal :o
Gr. Eduard.
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Eduard

1028 bedankjes

Berichtdoor Dieke op 18 mei 2011 12:29

Lekker zoiets,

Wees maar blij dat je nog in de aanleg bent van de tuin.
Stel je voor je zou nu klaar zijn :oops:

Dieke
Dieke

28 bedankjes

Berichtdoor Tosaman op 18 mei 2011 13:30

Alles binnen van het Kadaster de tekening spreekt zelfs over 7meter 57centimeter. Om elk risico en kans op naslopen te voorkomen heb ik besloten om 7 meter 65 cm aan te houden, zodat de rioolputdeksel buiten mijn erf blijft.
Foto's volgen.
Tosaman

16 bedankjes

Berichtdoor ick op 19 mei 2011 11:27

Dus als ik het goed begrijp, als je de wilgen had laten staan, was er niets aan de hand geweest? Is weer een gevalletje Hollandse bureaucratie, geloof ik...
Balen hoor!

groet, rick
ick

71 bedankjes

Berichtdoor Dejagere op 19 mei 2011 12:42

Als het een troost mag zijn :in Belgie is het niet beter.Ik heb zelf bijna 10 j bij de gemeentelijke groendienst gewerkt.Man man man.Geen slapende honden wakker maken was vaak het beste.En als je dan iets ten goede wil veranderen werd je aanzien als lastigaard.De mensen alles afpakken ja daar zijn ze sterk in.Gr Eddy
Dejagere

45 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Foto album en video