De M. raja puri is goed bezig, de 2de pup is ook aanwezig, ook is het nu goed te zien wat een zwaardpup is en letop de witte waas, echt mooi om te zien.

Het laatste blad is niet eens 1 dag klaar met uitrollen en de nieuwe komt er alweer aan.

Bij de maurelli vandaag een paar bladeren weggesneden zodat de canna´s en de sikkimensis wat meer licht kregen. De maurelli heb ik begin mei geplant en toen was hij 90 cm hoog en nu ongeveer 2,5 meter, het is echt een snelle groeier.

Bij de Chamaerops vulcano ook wat weggesnoeid, bladeren waren bijna allemaal bruin van afgelopen winter. Het gaat hier om een mannelijke en vrouwlijke vulcano en zoals je ziet zijn de zaden aan het rijpen. De zaden zijn alleen niet bestoven door de mannelijke vulcano maar met een cerifera. Deze kruizing ga ik zaaien en kijken wat eruit komt.

Van rechts naar links: T. sp nova met 360 graden blad, T. sp nova met dubbele stam, Livistonia decipiens die herstellende is van afgelopen winter, het is een dubbele stam waarvan ik de kleinste tot op de grond kan afzagen maar deze is wel weer een 15 cm gegroeid.

Links Trachycarpus fortunei x wagnerianus, rechts T. wagnerianus x fotunei.

T. fortunei met dubbele stam en bijna 360 graden blad.

Een Washingtonia robusta met 12 stammetjes, eens kijken hoeveel er na de winter overblijven.

Sabal minor is begonnen met groeien sinds aanplant begin juni.

Een aantal van mij T. princeps.

De grote Brahea armata heeft zich wienig aangetrokken van dat hij 3 weken geleden in de volle grond is geplaatst.

Links de Chamaerops cerifera, rechts de Brahea armata.

Het nieuwe blad van de Bismarkia nobulis en 2 nieuwe speren.

De Cyathea medullaris is bezig met zijn 5de rol van dit jaar.

De Cyathea incisoserrata heeft laten zien dat hij een sneller groeier is en wel van zon houdt.

Gr, Ro