Dimi's exotisch hof'ken !! ;-)

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: Dimi's exotisch hof'ken !! ;-)

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 20 nov 2014 03:01

@Robbin, Het beschermen is ook hetgene wat mij steeds tegenhoud om nog meer gevoelig spul in de grond te stoppen. Ik probeer het nog een beetje op te lossen door het met tegenzin wat (dichter) bij elkaar te plaatsen zodat ik het kan combineren in 1 hok. Zo is ook de Parajubaea daar bij mijn Washi geraakt. Echter merk ik nu al dat alles echt veeeel te dicht op elkaar staat naar mijn zin :roll: Maar toch blijft gevoelig spul hier staan op zijn plek tot de dood ons scheid. Een Trachy of Chamaerops zou ik nog durven verplaatsen, en ook die met tegen zin hoor. Ik zou eerder een muurtje willen verplaatsen dan een palm in volle grond :mrgreen: (a)

@Stef, :thai: ja daarom dat ik het zei in jouw topic "ik zou er wat van maken" ;)
Men tuin is inderdaad veel te klein voor wat ik eigenlijk allemaal zou willen maar ik denk dat dat bij velen het geval zal zijn. Ik mag niet klagen over de grootte van men tuin. Misschien wel een geluk dat die niet nog groter is, ik heb nu al mijn handen vol met bouwen, slepen, graven enz... op dit moment. Mocht ik zoveel grond hebben als jij in Hongarije dan kwam het vast niet goed met mij :mrgreen:
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor Exotic Life op 25 nov 2014 11:38

Waterboyke schreef:@Robbin, Het beschermen is ook hetgene wat mij steeds tegenhoud om nog meer gevoelig spul in de grond te stoppen. Ik probeer het nog een beetje op te lossen door het met tegenzin wat (dichter) bij elkaar te plaatsen zodat ik het kan combineren in 1 hok. Zo is ook de Parajubaea daar bij mijn Washi geraakt. Echter merk ik nu al dat alles echt veeeel te dicht op elkaar staat naar mijn zin :roll: Maar toch blijft gevoelig spul hier staan op zijn plek tot de dood ons scheid. Een Trachy of Chamaerops zou ik nog durven verplaatsen, en ook die met tegen zin hoor. Ik zou eerder een muurtje willen verplaatsen dan een palm in volle grond :mrgreen: (a)

Om al die redenen overweeg ik onder meer een verhuizing naar warmere oorden, hebben we dat gezeur niet meer.
Exotic Life

57 bedankjes

Berichtdoor s.janssen op 25 nov 2014 23:29

@Dimi, als het toch moet, zou ik er wel wat leuks van maken. ;)
Afbeelding
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
s.janssen

284 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 16 dec 2014 16:36

Daarnet nog eens door de tuin gelopen en bedacht ik me dat ik wat unieke foto's kon maken. Een volle bos bananen met volle kruin en dat een week voor Kerstmis 8-) Echter heeft de storm van vorige week vrijdag ze wel flink toegetakeld, vooral de hoge toppen natuurlijk. Ondanks dat vind ik het er toch nog mooi uitzien voor de tijd van het jaar :D (klikbaar)

Afbeelding

Afbeelding

Misschien denken jullie waarom snoei je al dat geknakte blad niet, omdat het toch een beetje beschutting geeft aan zichzelf ;) Ook de Maurellii heeft wat bladeren geknakt maar blijft voorlopig ook weinig last te ondervinden van het weer. Voorlopig ziet het er naar uit dat uitgraven en beschermen nog niet nodig zal zijn hier dus blijf ik het uitstellen. Stel je voor, een Maurellii onbeschermd door de winter halen :o Laat me maar dromen ;) :lol:
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor Eduard op 16 dec 2014 19:03

Waterboyke schreef:Stel je voor, een Maurellii onbeschermd door de winter halen :o Laat me maar dromen ;) :lol:

Kijk maar uit! Ik had jouw exemplaar in 2013 ook nog buiten staan in de nacht voor de C.B. beurs van toen vroor het -2.5ºC en was het gelijk een slappe hap, heb nog geprobeerd het geheel te redden dit voorjaar wat ook lukte, alleen kreeg ik van die hele lange slappe bladeren, de halzen scheurde al bij een beetje wind in, kon het niet meer aanzien en heb hem de genade slag gegeven, net iets te kort boven de grond, volgens Raymond zou die nog uitlopen[ scheuten] als ik de stam zou splijten is niet meer gebeurt [ was te kort], heb 2 jaar van de plant kunnen genieten, maar dat wordt te snel groot voor hier, heb geen plekken meer over, was wel leuk het groeiproces mee te maken :thumb_up:

Groetjes Eduard.
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Eduard

1030 bedankjes

Berichtdoor batdah op 17 dec 2014 01:23

Hoi,

het is een hele zware kluif dit topic door te nemen..je bent zo anderhalf uur verder..wat heb jij een evolutie op je naam gezet..van een kale vlakte naar een park..ik bewonder je bouwlust om alles door de winter te slepen..maar het resultaat mag er dan ook zijn.. :thumb_up:
Groeten vanuit centraal Portugal waar het leven en het klimaat nog goed is
batdah

149 bedankjes

Berichtdoor bol op 17 dec 2014 11:59

leuk om alles zo te zien .ik heb al maurelli,s verloren door het te veel aan water in de hals en ik denk dat het risico nog groter is in de winter omdat er weinig verdamping is .veel geluk :thumb_up:
bol

19 bedankjes

Berichtdoor markde2e op 04 jan 2015 00:11

Mooie planten!
Binnekort maar je hele topic bekijken, nu te laat daarvoor :lol:
Kweeklijst:
http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=59&t=16039

Min temp. 2014/2015:
-8°

Min temp. 2015/2016:
-10.5°

Min temp. 2016/2017:
-12°

Min temp. 2017/2018:
-12°

Min temp. 2018/2019:
-11°
markde2e

3 bedankjes

Berichtdoor Rob op 04 jan 2015 01:23

neem er maar gerust een dagje vrij voor mark ! :lol:

08/09, -14.7°C__14/15, - 3.6°C__20/21, -9.1°C
09/10, -10.0°C__15/16, - 5.9°C__21/22, -5.2°C
10/11, - 7.9°C__16/17, - 7.9°C__21/22, -6.9°C
11/12, -14.7°C__17/18, - 8.3°C__22/23, -7.1°C
12/13, - 7.9°C__18/19, - 7.5°C
13/14, - 0.8°C__19/20, - 2.8°C
Rob
Beheerder
Beheerder

1136 bedankjes

Berichtdoor Michiel@swalmen op 04 jan 2015 10:08

Hoi Dimi
Ik weet niet waar ik kijken moet, in één woord geweldig daar staat voor een klein fortuin.
jammer dat mijn tuin niet groter is ( mss wil de buurman zijn grond wel afstaan :)
Onze Planten zijn wel een stuk kleiner dan bij u, maar die worden vanzelf groot.
Heb nog veel in potten staat, maar begin ze steeds meer te verplaatsen in de volle grond.
Ben alweer volop plannen aan het maken voor het voorjaar, kan niet snel genoegd warm worden.
De schep staat al klaar
Nogmaals chapeau 8-)
Waterboyke schreef:Dank jullie allemaal :thai:

Ik dacht dat ik nog al een update had geplaatst maar blijkbaar nog niet zie ik nu pas. Eind Augustus had ik nog een foto reeks genomen die al lang online had moeten staan. Bij deze dus nog een update van een dikke maand terug... (Foto's zoals altijd klikbaar)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een van de volgende dagen komt er dan ook nog een update met foto's van afgelopen zaterdag... ;)
Michiel@swalmen

1 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Foto album en video