Dimi's exotisch hof'ken !! ;-)

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: Dimi's exotisch hof'ken !! ;-)

Berichtdoor erna op 04 aug 2011 12:17

Mooie tuin Dimi ! al een hele verandering sinds vorig jaar !

groetjes, Erna
erna
 
Berichten: 3305
Geregistreerd: 07 maart 2010 16:14
Woonplaats: Keiem-Diksmuide
374 bedankjes

Re: Dimi's exotisch hof'ken !! ;-)

Berichtdoor lapalmeraie op 04 aug 2011 13:55

Wat staat het er allemaal mooi bij Dimi!
En ivm die Tetrapanax stam van mij; die had ook meerdere groeipunten hoor;

Afbeelding
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op Twitter: @la_palmeraie
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14432
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
831 bedankjes

Re: Dimi's exotisch hof'ken !! ;-)

Berichtdoor cpo op 04 aug 2011 15:20

hmm ja en ach zo heeft ieder zijn smaak, ik stoor me er totaal niet aan, haha
Groetjes, Corrine

http://www.corrinep.nl
Avatar gebruiker
cpo
 
Berichten: 2050
Geregistreerd: 06 jan 2011 16:21
Woonplaats: Maarssen
52 bedankjes

Re: Dimi's exotisch hof'ken !! ;-)

Berichtdoor p e t e r op 04 aug 2011 21:27

Mooie foto's Dimi, een prachtig zicht vanuit je terras.

Je mag gerust nog wat foto's posten. :thumb_up:
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
Avatar gebruiker
p e t e r
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 5283
Geregistreerd: 18 aug 2009 21:40
Woonplaats: Geel
447 bedankjes

Re: Dimi's exotisch hof'ken !! ;-)

Berichtdoor cpo op 05 aug 2011 09:27

wouw wat een boom van een tetrapanax! waanzinnig gewoon!
Groetjes, Corrine

http://www.corrinep.nl
Avatar gebruiker
cpo
 
Berichten: 2050
Geregistreerd: 06 jan 2011 16:21
Woonplaats: Maarssen
52 bedankjes

Re: Dimi's exotisch hof'ken !! ;-)

Berichtdoor koen op 05 aug 2011 13:16

Prachtige foto's en dito tuin. Wat een border, en de palmen die je solo hebt geplant komen heel goed uit. Ik volg met veel interesse de evolutie in jouw geweldige tuin !
exotisch tuinieren is een filosofie.
Avatar gebruiker
koen
 
Berichten: 476
Geregistreerd: 02 aug 2010 23:40
Woonplaats: Brugge (West - Vlaanderen)
31 bedankjes

Re: Dimi's exotisch hof'ken !! ;-)

Berichtdoor palmguy op 05 aug 2011 13:53

sjieke foto' s
Vriendelijke groeten
Guy
palmguy
 
Berichten: 420
Geregistreerd: 23 jun 2010 13:50
Woonplaats: Moerzeke Hamme OVL
29 bedankjes

Re: Dimi's exotisch hof'ken !! ;-)

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 09 aug 2011 00:10

@Corrine, Thx ! Wat ik erg vind aan gescheurde bladeren. Wel het is zoals Silvy al zegt, gescheurde bladeren is slordig en lelijk. In de natuur is het ook steeds zo ja maar daar vind ik het dan ook lelijk hoor, ik vind ook veel palmen in de vrije natuur lelijk, zeker zo'n rok van afgestorven bladeren enz... Maar dat is ieder zijn mening natuurlijk :D Ongescheurd blad is idd ook veel imposanter en toont de plant ook voller. Kijk maar naar onderstaande foto van mijn groene ventricosum van vorig jaar met weinig of geen gescheurd blad ! (op Klikken !)

Afbeelding

@Richard, Thx ! Idd reusachtige bladeren he maar in vergelijking met wat ik al gezien heb op die site van die duitse liefhebber zijn dit nog kleintjes :D Ondertussen alweer 3 bladeren eruit en ze worden steeds groter :)

@Erna, Thx ! ;)

@Niek, Thx ! Idd, dat bedoelde ik ook. Ik herrinnerde jouw stam (die op jouw foto dus) nog met die meerder vertakkingen/groeipunten en dat vond ik wel nice ! ;)

@Peter, Thx ! Met dit weer neem ik zelden foto's maar zodra het weer zonnig word zal ik meer foto's maken en posten. ;) Ik had idd nu maar enkele plaatsen in de tuin getrokken...

@Koen, Thx, leuk om te horen ! :) Ja ik vind het tot hiertoe ook geslaagd. Je moest eens weten hoe lang ik over elke staanplaats nadenk en twijfel en wik en weeg enz... :D Maar ik ben al blij met het resultaat. Ook vele planten staan gepositioneerd volgens toekomst plannen ;) Er zijn dus ook nog enkele grote plaatsen bewust vrij voor toekomstige palmen... :mrgreen:

@Palmguy, Thx ! Ik doe me'n best met men 15 jaar (als het niet meer is...) oude toestelletje :)

Ondertussen weer al een weekje verder... Ik heb gemerkt dat de Tetrapanax weer vollop vertrokken is en begint weer massaal nieuwe reuze bladeren te maken en ook weer in de hoogte te groeien. Die groeipunten zijn dus eindelijk ontwikkeld maar ze gooien nog niet allemaal bladeren, de eene is ook al wat dikker dan de andere. Ik ben echt heel erg benieuwd wat het word & ik ben echt onder de indruk van deze plant. Op zo'n korte tijd zo'n groei, vorig voorjaar uitgeplant als plantje met 20cm stammetje van een vinger dik met twee blaadjes... :D
De wind heeft ook alweer de Maurelli zijn nieuwe bladeren aangepakt en dus ook weeral scheuren :roll: maja kom, ik zaag al genoeg... :P
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Avatar gebruiker
Dimi Exotisch Hofke
 
Berichten: 3832
Geregistreerd: 23 jun 2009 21:23
Woonplaats: Sint-Niklaas
395 bedankjes

Re: Dimi's exotisch hof'ken !! ;-)

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 09 aug 2011 00:27

@Esther, (sorry, ik was je vergeten :oops: ) Bedankt ! Ja ik heb het druk druk en weinig tijd de laatste tijd voor te internetten. Volgende week ben ik naar zuid Frankrijk (zonder laptop) dus ook weer geen palmvrienden :( Ik hoop snel terug wat meer vrije tijd te hebben en terrug hier wat meer aanwezig te zijn...
Nog een jaartje of twee geduld en je hebt ook zo'n geweldige planten hoor, groeit echt zot. Mijn grootste Maurelli is nu aan zijn (nog maar) derde zomer bezig ! De Tetrapanax was in het voorjaar 2010 (vorig jaar dus) ook nog maar 20cm hoog en een vinger dik dus... ;)

@Bart, die Bloem is een 'lilium lancifolium' ;)
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Avatar gebruiker
Dimi Exotisch Hofke
 
Berichten: 3832
Geregistreerd: 23 jun 2009 21:23
Woonplaats: Sint-Niklaas
395 bedankjes

Re: Dimi's exotisch hof'ken !! ;-)

Berichtdoor Christophe op 09 aug 2011 00:32

@Chistophe, Ja he, hoe langer hij hier staat hoe verliefder ik erop word. Die stam is echt geweldig en ook daarom heb ik hem in het gazon (lees: in het zicht) gezet i.p.v. in de border. Nogmaals groten dank voor het helpen hem hier thuis te krijgen Christophe !!

Graag gedaan en een fijne reis hé!!! :thumb_up:
Avatar gebruiker
Christophe
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 8140
Geregistreerd: 09 aug 2008 20:12
Woonplaats: Stekene (Oost Vlaanderen)
222 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Foto album en video

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten

cron