Rond de vijver duizend en één plantjes Daar kan ik mijn tijd mee vullen om daar de groei en bloei in te zien Mooie Akelei trouwens en het moerasstukje ook
Thanks . Maar er is ook nog heeeeeel veeeel werk te verzetten, schiet niet echt op met die regen: onkruid groeit sneller dan dat ik het bij kan houden.
ehm... vaste planten? Waar dan? Nou, ergens tussen het onkruid... Geen mooie foto, maar ja hoort er ook bij hé (helaas )
Dat is de Clematis Josephine. Knotsen van roze bloemen als ze open zijn!
Elke avond voordat de kippen worden opgesloten, loop ik een ronde door de tuin en vang alle slakken weg en die gaan vervolgens naar de kippen die ervan smullen. We hebben dit jaar weinig slakken gelukkig ondanks het vochtige weer, vorig jaar stikte het van de vieze naaktslakken
De bloemen van de clematis Josephine zijn open, andere clematissen in de volle grond ook, maar deze is erg bijzonder vind ik zelf:
al dikke knoppen in de Acanthus
die rode mieren zijn echt een probleem hier in de tuin. Telkens wanneer ik aan 't werk ben in de tuin duiken ze wel ergens op en bijten ze je waar ze maar kunnen erg pijnlijk vooral als zo'n verrekkeling in je schoen is gekropen! Hier zitten ze op de knoppen van de pioenroos
de bloem in de Rheum is ook weer een stukje verder