M.alti tuintje

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: M.alti tuintje

Berichtdoor M.altispinosus op 14 sep 2016 09:52

Hoi Rob, bedankt voor je reactie en wat betreft de schutting heb je gelijk. Het is maar een lelijk ding. :lol: Hij gaat er tzt ook uit maar tot die tijd moet ik het er mee doen.

Schilderen had ik zelf ook al overwogen maar ik was niet verder gekomen dan de kleuren donker en antraciet grijs. Dit omdat het dan lekker warm wordt en grijs een mooi contrast geeft met de groene bladeren.

Je hebt me weer nieuwe ideeën gegeven waar ik van de winter nog eens over ga nadenken, het evt schilderen had ik toch op zijn vroegst in het voorjaar gepland.
Avatar gebruiker
M.altispinosus
 
Berichten: 377
Geregistreerd: 13 jan 2016 08:42
Woonplaats: Valkenswaard
59 bedankjes

Re: M.alti tuintje

Berichtdoor M.altispinosus op 16 sep 2016 12:37

Het seizoen is zowat op zijn einde met dit als resultaat van een half jaartje bikkelen.

Afbeelding

De plannen en ideeën voor komend seizoen liggen al klaar. Veelal gebaseerd op lessen die ik het eerste jaar heb geleerd. Daarnaast ook veel ideeën opgedaan door de vele foto topics hier door te bladeren. Eigenlijk te veel ideeën voor een te kleine tuin en een te koud klimaat ;)
Avatar gebruiker
M.altispinosus
 
Berichten: 377
Geregistreerd: 13 jan 2016 08:42
Woonplaats: Valkenswaard
59 bedankjes

Re: M.alti tuintje

Berichtdoor M.altispinosus op 19 sep 2016 15:03

Op 29 juni ging deze Canna sp "Sub T" (nogmaals bedankt Kim) de volle grond in. Een enkel stammetje van nog geen meter hoog.
Afbeelding

Nu 2 1/2 mnd later zijn dat er een dozijn en 2.80m hoog :o
Afbeelding

Afbeelding
Avatar gebruiker
M.altispinosus
 
Berichten: 377
Geregistreerd: 13 jan 2016 08:42
Woonplaats: Valkenswaard
59 bedankjes

Re: M.alti tuintje

Berichtdoor M.altispinosus op 20 sep 2016 01:30

Foto spam ;)

Mijn twee colocasia's Thailand strain in pot en op de achter/volle grond mijn Jack's Giant. Foto's genomen op 16 juli en 14 september

Afbeelding
Afbeelding

Wat dit voorjaar begon met 3 ontkiemde Canna altensteini zaden is aardig gegroeid.

Afbeelding
Afbeelding

Albizia had een flinke tik van de hagel gehad maar lijkt toch wel bekomen te zijn.
Avatar gebruiker
M.altispinosus
 
Berichten: 377
Geregistreerd: 13 jan 2016 08:42
Woonplaats: Valkenswaard
59 bedankjes

Re: M.alti tuintje

Berichtdoor lapalmeraie op 20 sep 2016 13:29

Ik vind het resultaat wat magertjes voor één jaar hoor :lol:
Wat een resultaat zeg! Echt knap!! :applaus:
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op Twitter: @la_palmeraie
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14428
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
830 bedankjes

Re: M.alti tuintje

Berichtdoor guardian1967 op 20 sep 2016 16:02

TOP MAN !!!!!
https://www.youtube.com/channel/UC50sStzJ-Ld68Yis00q_B6g

Losing critical thinking is like losing any notion of the truth
Avatar gebruiker
guardian1967
 
Berichten: 1835
Geregistreerd: 11 feb 2016 13:04
Woonplaats: Neerpelt
133 bedankjes

Re: M.alti tuintje

Berichtdoor M.altispinosus op 21 sep 2016 20:35

Bedankt, het is dat de middelen op zijn anders stond ik nog een overkapping te timmeren :lol:
Eigenlijk maar goed, anders blijft er zo weinig over om komend jaar te klussen in de tuin.
Vandaag 2 colocasia pink china en een tetrapanax in de volle grond naast de vijver gezet.

Afbeelding

Afbeelding

Eens kijken wat die colocasia onder de grond allemaal doet :happy_thai:

Afbeelding
Avatar gebruiker
M.altispinosus
 
Berichten: 377
Geregistreerd: 13 jan 2016 08:42
Woonplaats: Valkenswaard
59 bedankjes

Re: M.alti tuintje

Berichtdoor lapalmeraie op 22 sep 2016 09:57

Helemaal leuk.
De eerste jaren zal de Tetrapanax de vijver misschien wel wat overwoekeren maar als je vol houdt gaat hij daarna de hoogte in en krijgt het echt een mooi effect!
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op Twitter: @la_palmeraie
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14428
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
830 bedankjes

Re: M.alti tuintje

Berichtdoor guardian1967 op 23 sep 2016 08:11

Ronald geeft die giant strain Tahi zoveel nieuwe pups? Mij was verteld dat die er bijna geen gaf lol
https://www.youtube.com/channel/UC50sStzJ-Ld68Yis00q_B6g

Losing critical thinking is like losing any notion of the truth
Avatar gebruiker
guardian1967
 
Berichten: 1835
Geregistreerd: 11 feb 2016 13:04
Woonplaats: Neerpelt
133 bedankjes

Re: M.alti tuintje

Berichtdoor M.altispinosus op 23 sep 2016 13:22

@ Niek, De Tetrapanax mag idd daar flink gaan groeien. De vijver overwoekeren is zeker niet een probleem, de vijver kan wel wat schaduw gebruiken. De gehele rechterkant van de vijver en een stukje terras. Zodat tzt de bladeren van de tetrapanax als een afdak boven de vijver, lissen en pink china hangen ;)

@ Eddy, Zag je opmerking over die pups ook staan in het andere topic.
Ik weet niet beter dat, ik zowel de jack en thailand colocasia tijdens mijn bezoek aan Haps heb gekocht. Beide geven nu pups. Ik weet het niet :?:

Van de Jack heb ik een maand geleden 3 pups afgesneden en op gepot, na bladverlies komen nu de eerste nieuwe bladeren. Deze 3 pups wil ik komende winter als kamerplanten gaan houden. De plant zelf blijf (afgedekt) in de volle grond. De Jack zou wat vorst moeten kunnen hebben.
De Thailand kluit zoals hierboven afgebeeld heb ik inmiddels uit elkaar gehaald, exemplaren die een flink aantal eigen wortels hebben zijn las gesneden en staan nu in 6 potten. Deze gaan van de winter naar binnen.

Afbeelding

De lava stenen in de beekloop doen met hun poreuze structuur goed hun werk en hebben ervoor gezorgd dat de vijver kraakhelder is. Zelfs als de vissen op de bodem van het diepe gedeelte lagen zie ik ze liggen. Blijkbaar was ik niet de enige en heb ik bezoek gehad van ws een reiger. Een van de lei stenen lag namelijk in de vijver en ik mis een goudvis.

Wortel/kien/mangrove hout ligt inmiddels "in te wateren" om voor wat schuilplekken te zorgen. Komende week komen ook (maas)keien en waterplanten erbij om het wat aan te kleden onder water.
Avatar gebruiker
M.altispinosus
 
Berichten: 377
Geregistreerd: 13 jan 2016 08:42
Woonplaats: Valkenswaard
59 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Foto album en video

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron