Hallo,
Begin dit jaar ben ik via een zoekopdracht na Rhizophora mangle hier op het forum gekomen en vrijwel direct geïnfecteerd geraakt. Sinds juni 2014 ben ik in het bezit van een jaren 60 huis waar veel opgeknapt dient te worden, zeg maar gerust alles. Voor dit sparen, klussen, sparen, etc projectje heb ik 5 jaar uitgetrokken. Daarna zou de tuin aan de beurt komen. Echter door dit forum ben ik nu alvast begonnen met "oefenen" met wat zaden en knollen. Haps werd in de agenda genoteerd.
Een stukje geschiedenis, Dit is de aangekochte "jungle" in juni 2014. Tuin is ongeveer 5m breed en 8m diep.
Tuin was een beetje overwoekert met weet ik wat allemaal. Tuin heb ik vervolgens zo goed als leeg gehaald en maanden daarop volgend gebruikt als bouwdepot.
De boom aan de linkerzijde (sering vgls mij), is een beetje rot en heeft ook tijdens meerdere windvlagen enkele taken verloren. Begin dit voorjaar is hij na een windvlaag voor de helft omgewaaid en heb ik de laatste overeind staande tak omgedaan. Aan de rechterkant staat een berk waarbij de stam op anderhalve meter hoogte is omgezaagd waardoor hij nu in een paraplu vorm is gegroeid.
Zomer 2015 is de tuin opgeruimd en leeg gehaald. De (kunststof) vijver heb ik op de lissen na leeg gehaald dicht gestort met zand. Een gekregen vlinderstruik en 3 "hortensia-achtige planten maar dan net anders, met witte bloempjes" in de tuin gezet.
Voorjaar 2016 ging het mis, na een zoekopdracht hier uren tuinen bekeken en kwam snel tot conclusie dat ik dat ook wel zo een tuin wilde. Beetje kleiner als de gemiddelde tuin hier op het forum, maar wel met een jungle sfeer.
Via het aangeboden topic heb ik 4 soorten canna zaden, ipomea, T. fortunei en 2 gembers aangekocht/opgehaald bij forum leden. Ik wilde mijn terras wat kleur geven en omdat er nog graaf werkzaamheden in de grond/tuin gepland staan houd ik mijn canna's in potten.
Er staan 3-4 canna's in een pot. De knollen willen ik over winteren en vervolgens volgend jaar in de volle grond te zetten. Indien mogelijk oogst ik ook zaden om die ook te gaan zaaien. Met een beetje geduld groeit mijn canna collectie vanzelf.
wordt vervolgd na wat nachtrust ...