De bedoeling is om een overkapping te maken waar ik in de zomer schaduwdoek kan ophangen en in de winter noppenfolie, dit is inmiddels gedaan.

De volgende stap is om een deel van de flonders/ hout eruit te halen en hier een opstaande rand te metselen met steentje in de trend van de andere bakken. De bakken worden dan nog een stuk uitgegraven en weer opgevult met een speciaal samengestelde grond waar boomvarens/ varens het goed op groeien. Hierna zal ik de schutting waarschijnlijk bekleden met boomschors matten ( te zien op foto) en het overige hout bekleden met dode stammen van boomvarens. Ik zit nog te twijfelen om meteen de schutting helemaal te bekleden met boomvaren stammen zodat ik daar ook planten op kan laten groeien.
De boomvarens die ik wil proberen in de volle grond zijn de Cibotium glaucum, Cyathea brownii, C. dealbata, C. tomentosissima en Dicksonia youngiae, alleen met een klein stammetje.
Meer de komende weken, waarschijnlijk pas over 3/4 weken omdat de komende tijd niet echt goed weer wordt voorspelt, wel goed voor de boomvarens.